Hej. Vi havde tænkt os at renovere vores trappe, som er fra huset blev bygget i 76.
Jeg er helt uvidende inden for byggeri. Men kan man fjerne balustrene, der går op i loftet der? Nogle andre tips til, hvordan man kan renovere? Er der nogen, der har renoveret deres trappe og kan vise deres resultat? Ved ikke, hvad der er muligt direkte. Vi vil selvfølgelig hyre et firma til at renovere.
Mvh
Jeg er helt uvidende inden for byggeri. Men kan man fjerne balustrene, der går op i loftet der? Nogle andre tips til, hvordan man kan renovere? Er der nogen, der har renoveret deres trappe og kan vise deres resultat? Ved ikke, hvad der er muligt direkte. Vi vil selvfølgelig hyre et firma til at renovere.
Mvh
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Søde katte! Espalieret kan fjernes, det har ingen bærende funktion. Trappen ser ud til at være helt i massiv fyrretræ, så det er bare at slibe den ren. Eller er der noget på trappetrinens overside? I så fald, hvad? En bedre behandlingsmetode end klarlak er hårdvoksolje, f.eks. Osmo. Behøver I virkelig at hyre et firma til dette?
Hej! Ja, det er et brunt væg-til-væg-tæppe.J justusandersson sagde:Søde katte! Spaljen kan fjernes, den har ikke en bærende funktion. Trappen ser ud til at være helt i massiv fyrretræ, så det er bare at slibe den ren. Eller er der noget på trinfladernes overside? I så fald, hvad? En bedre behandlingsmetode end klarlak er hårdvoksolie, f.eks. Osmo. Behøver I virkelig at hyre et firma til dette?
Ja, vi har nok brug for et firma. Både jeg og manden har tommelfingrene i midten af hånden.
Vi valgte tæppe for hundenes skyld og købte det i den lokale Coloramabutik.F Fjanten sagde:
Jeg lavede en papmodel af hvert trin og skar så tæppet med en stållineal og skarp kniv.
Det var lidt et pillearbejde at få det perfekt...
Klik her for at svare