J
Hej. Vi havde tænkt os at renovere vores trappe, som er fra huset blev bygget i 76.

Jeg er helt uvidende inden for byggeri. Men kan man fjerne balustrene, der går op i loftet der? Nogle andre tips til, hvordan man kan renovere? Er der nogen, der har renoveret deres trappe og kan vise deres resultat? Ved ikke, hvad der er muligt direkte. Vi vil selvfølgelig hyre et firma til at renovere.

Mvh

• En trappe fra 1976 med en træspaljé, en kat på nederste trin og diverse papkasser på gulvet, klar til renovering.
  • Trappe med træspil, en kat kigger ud mellem spilerne, gul væg og en hvid dør ses i baggrunden.
Søde katte! Espalieret kan fjernes, det har ingen bærende funktion. Trappen ser ud til at være helt i massiv fyrretræ, så det er bare at slibe den ren. Eller er der noget på trappetrinens overside? I så fald, hvad? En bedre behandlingsmetode end klarlak er hårdvoksolje, f.eks. Osmo. Behøver I virkelig at hyre et firma til dette?

Jeg blev lige færdig med vores trappe...

Nyrenoveret trappe med fjernet gelænder, malet og lakeret, med ny tæppebelægning, set ovenfra.

Gelænderet blev fjernet, trappen blev malet/lakeret og nyt tæppe.

J
J justusandersson sagde:
Søde katte! Spaljen kan fjernes, den har ikke en bærende funktion. Trappen ser ud til at være helt i massiv fyrretræ, så det er bare at slibe den ren. Eller er der noget på trinfladernes overside? I så fald, hvad? En bedre behandlingsmetode end klarlak er hårdvoksolie, f.eks. Osmo. Behøver I virkelig at hyre et firma til dette?
Hej! Ja, det er et brunt væg-til-væg-tæppe.
Ja, vi har nok brug for et firma. Både jeg og manden har tommelfingrene i midten af hånden.

J
P-plats P-plats sagde:
Jeg blev lige færdig med vores trappe...

[billede]

Spalien blev fjernet, trappen blev malet/lakeret og ny tæppe.
Så flot. Ser ud som samme model vi har. Har I et mockfjärdshus?

J Jessica Lundgren sagde:
Så flot. Ser ud som samme model vi har. Har I et mockfjärdhus?
Takker.
Vores hus er bygget i løs vægt i 40'erne men trappen er fremstillet af et lokalt snedkeri i 70'erne.

P-plats P-plats sagde:
Jeg blev netop færdig med vores trappe...

[billede]

Gelænderet blev fjernet, trappen blev malet/lakeret og nyt tæppe.
Overvejet noget lignende. Enten nålefiltstæppe eller nye trappetrin. Hvor fandt du tæppet, og hvordan skærer man det nemmest til?

F Fjanten sagde:
Overvejede noget lignende. Enten nålefilttæppe eller nye trappetrin. Hvor fandt du tæppet, og hvordan skærer man det nemmest til?
Vi valgte tæppe for hundenes skyld og købte det i den lokale Coloramabutik.
Jeg lavede en papmodel af hvert trin og skar så tæppet med en stållineal og skarp kniv.
Det var lidt et pillearbejde at få det perfekt...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.