Hej.

Vi har efterisoleret vores hus udefra, og vi har også tænkt os at isolere ydervæggene indefra med 45mm isolering, hvor der lægges OSB + gips på ydersiden.

Standard er jo cc60, men det føles ret spinkelt, hvis man skal bruge 45-regler. Ofte bruges 70-regler til indervægge. Min tanke var derfor at bruge 70-regler som monteres vandret og på den måde får en tykkelse på 45mm. Dog undrer jeg mig, om det er ok at bruge 45x45 som loft- og gulvregel?

Eller kan jeg bruge 45x45 hele vejen og bruge cc45?

Mvh
Peter
 
Søm 45*45 liggende i stedet. Jeg ville have sømmet dem med 60cc.
 
En lille tilføjelse måske er på sin plads. Loftshøjden er 2.55 og vi skal have køkkenskabe op på væggen, derfor føles cc60 lidt vaklende, hvis jeg skal bruge 45x45.
 
Du har jo OSB desuden, og væggen fastgøres godt i den bagvedliggende væg. Jeg er overbevist om, at dette holder.
 
Søm en 45*70 fast dér, hvor skabene skal fastgøres, så bliver det perfekt...
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.