Hej.
Vi har efterisoleret vores hus udefra, og vi har også tænkt os at isolere ydervæggene indefra med 45mm isolering, hvor der lægges OSB + gips på ydersiden.
Standard er jo cc60, men det føles ret spinkelt, hvis man skal bruge 45-regler. Ofte bruges 70-regler til indervægge. Min tanke var derfor at bruge 70-regler som monteres vandret og på den måde får en tykkelse på 45mm. Dog undrer jeg mig, om det er ok at bruge 45x45 som loft- og gulvregel?
Eller kan jeg bruge 45x45 hele vejen og bruge cc45?
Mvh
Peter
Vi har efterisoleret vores hus udefra, og vi har også tænkt os at isolere ydervæggene indefra med 45mm isolering, hvor der lægges OSB + gips på ydersiden.
Standard er jo cc60, men det føles ret spinkelt, hvis man skal bruge 45-regler. Ofte bruges 70-regler til indervægge. Min tanke var derfor at bruge 70-regler som monteres vandret og på den måde får en tykkelse på 45mm. Dog undrer jeg mig, om det er ok at bruge 45x45 som loft- og gulvregel?
Eller kan jeg bruge 45x45 hele vejen og bruge cc45?
Mvh
Peter
Klik her for at svare