Hej!
Jeg har brug for at se, hvordan beregninger om avväxling udføres. Findes der nogle eksempler på beregninger?
Med venlig hilsen
Koorosh

Der findes ingen generel beregning for en afveksling, da det afhænger af de aktuelle forudsætninger. Kan du beskrive mere, hvad du skal veksle af, gerne med støtte af tegninger.

Hej!
Jeg skal lave bredde 5 m med højde 2 m og tænker at bruge limtræ gran 56x270x6000 og skal aflevere en afvekslingsberegning til kommunen. Jeg har brug for selve beregningerne, hvordan kan jeg finde dem?

• Renovering af værelse med trælægte loft, vinduer og blåt tapet på væggen. Værktøj og materialer ligger spredt på gulvet.
Hvad er det, der skal afveksles, det ser allerede ud som om der er lavet en afveksling? Er der en etageadskillelse ovenover? 56x270 er en meget lille bjælke, hvis den skal afveksle 5m.

Når det alligevel er en såpass enkel ting, så burde den beregning være tilstrækkelig. Men da er det yderst vigtigt, at alle input i beregningen er korrekte.
Den nye balkdimension føles mere rimelig end det oprindelige forslag.
Hvad skal søjlerne stå på, der bliver større punktlaster, når man laver store afvekslinger. Dette kan kommunen også spørge om.

to søjler: limtræ 90x90 GL30h

Under disse da? Nogle gange kan det betyde, at fundamentet skal forstærkes, hvis for eksempel jordforholdene er dårlige.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
forstærkes med plinter eller bjælke?

Eksempelvis ja, dog afhænger det af hvilke laster man har, hvordan grundlaget ser ud i dag og hvilken type jord man har. Er det en overetage man laver veksel på, kan også væggen på etagen under have brug for at blive forstærket.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.