Hej!
Skal flydespartle derhjemme og vil helst undgå at købe for lidt flydespartel. Er træt småbørnsforælder, hvor hovedet ikke altid er på plads (føles ikke engang som om det er i samme kommune). Det er et nybyggeri med betongulv, der skal flydespartles. Der skal lægges klinker i hallen og parket i soveværelset. Det behøver med andre ord ikke at være med fald, bare plant. Tog bare et flydespartel fra internettet som eksempel.

Flade som skal flydespartles: 25m2
KDX flydespartel 25 kg forbrug: 1,7kg/mm/m2
Estimeret tykkelse: 5mm
Forbrug: 25*1,7*5 = ca. 213 kg
Antal sække: 213 /25= 8,5 stk

Er dette virkelig nok, eller har jeg regnet rigtigt? Et par bekendte flydespartlede deres badeværelse med fald, og det gik ca. 1,3 ton flydespartel (badeværelset var ikke overdrevent stort). Er det muligt at flydespartle endnu et lag, hvis jeg opdager, at 5mm var for lidt?

MVH
//Mort

Din matematik stemmer. Med de tal, du har angivet ovenfor, bliver vægten ca. 213 kg. Jeg kan dog ikke vurdere, om det er nok med 5 mm, den viden har jeg ikke.

Det er muligt at påføre mere flydespartel, hvis der er behov for det. Du skal dog påføre en primer og tjekke på posen, hvad der er den mindste højde.

• Synes
forgivness
  • Laddar…
Risikoen ved at lægge tyndt er, at man "kopierer" underlaget, man flytter blot fejlene 5 mm op. Det bedste er at have flere spande, så man kan blande meget, inden man lægger det første ud, og nogen som blander resten. Træk ud med tandspartel og piggrolla overfladen, så burde det blive godt.

• Synes
Bengt Svensson
  • Laddar…
For at give feedback så gik der 28 sække og blev mellem 5-10mm tykkelse på flydespartlen. Det var lidt hårdt arbejde og heldigvis lejede vi en større blander.

• Synes
MVJK og 3 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.