Jeg ved intet. Modtager taknemmeligt samtlige synspunkter på dette valg. Økonomi, tid, lyd, mm, ..., ...

Plade er ca. 3 spänn dyrere / meter men giver til gengæld en markant hurtigere montage. gyprocs XR reglar er klockrena eller Danos Rdb reglar.... Disse er noget bedre end de traditionelle stålreglar hvad angår lyd... Stålreglar letter eltræk markant.... Samt stål bedre fra et lydsynspunkt...

Træ har sine fordele men jeg foretrækker plade...som dog kan kræve lidt mere af en novis

Gode synspunkter ovenfor!

Selv bruger jeg gerne træ, mest for følelse skyld - stabilt! Desuden føles det ikke rigtig snedkeragtigt at fumle med blikklipper....

I en kælder derimod bør/skal det dog være stålregler!

• Synes
anton_lindahl
  • Laddar…
Takker for tipsene... Skal nok prøve begge varianter, når det bliver aktuelt. Træ er vel at foretrække omkring døre og andre åbninger?

• Synes
PeterS1971
  • Laddar…
LinaoMarkus sagde:
Tak for tipsene... Jeg vil nok prøve begge varianter når det bliver aktuelt. Træ er vel at foretrække omkring døre og andre åbninger?
I produktion, hvis man sætter dobbeltgips, laver man en specialløsning. Hvis man fx bruger en 70 stålskelet skruer man en 95 træregel på denne. Første lag gips fastgøres til 95 reglen og næste lag over 95 reglen.

Hvorfor i alverden gør man det sådan? Det er ret enkelt, kig hvor hullet i en karm sidder, det er placeret næsten præcis mellem den indre gipsplade og reglen, hvis man sætter en 70 regel rundt... Med en 95 regel har man 13 mm til overs... Forklarede jeg det så det er til at forstå? Hvis man bruger træregler, kan man bruge et 95 bræt eller plywood...

• Synes
eriksthlm
  • Laddar…
Solklart... bortset fra det med hullet i karmen. Måske hænger det sammen med, at jeg aldrig har monteret en dør og ikke ved, hvordan karmen er skabt !??!

så må du tage et kig:-)

mr Z sagde:
då får du ta en titt:-)
OK, nu fatter jeg ;D. Nu forstår jeg hvorfor mine karmar kommer så dårligt i mine 45 reglar når jeg bytter ud mine ulækre 70 tals plast karmar....

Jeg byggede en væg med stålprofiler sidste år, det var rigtig sjovt. Lidt ligesom Meccano!

Men jeg var uerfaren og lavede en fejl. Jeg tog til et billigt byggemarked uden kyndigt personale, og de sendte mig hjem med profiler, skinner, skruer og isolering. Vel hjemme opdagede jeg, at isoleringen var til træprofiler og altså for smal til stålprofiler. Så jeg tog tilbage med isoleringen for at bytte, men de havde ikke tænkt på, at der var forskel, så de solgte kun isolering til træprofiler. Så tog jeg til det billige byggemarked i huset ved siden af og fik det sikre svar, at "det er samme isolering uanset profiler," så jeg kørte til det dyre byggemarked og fandt ud af, at ingen sætter 95-profiler med cc60, så det blev en specialbestilling af isolering.

Sørg for at få ting, der passer sammen med det samme! Hvis du har brug for hjælp til, hvad du skal købe, så tag til en byggemarked med personale, der ved noget!

nogle gange kører jeg en blanding...fungerer meget godt ;)u-profil i bunden og toppen.for øvrigt træregler..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.