Hej alle hjælpsomme!

Jeg laver et arbejde om BBR, men har ikke kunnet finde svar på mine spørgsmål.

Mit spørgsmål er; Hvilke af disse fire muligheder er korrekte? (To af disse er korrekte, begrund gerne jeres svar)

Regler og kravene i BBR gælder for:
* Alle bygningsværker med tilhørende jord
* For bygninger
* Ved udvidelse af en bygnings volumen
* Ved alle ændringer af bygninger

Tak på forhånd

Gælder for ny- og tilbygninger men ikke for ombygninger, altså ikke ROT, nu er jeg 99% sikker på dette, eftersom jeg arbejder med det, men at driste mig til at sige, at jeg er 100% sikker ville være en fejl, for på dette forum er der rigeligt med sådanne som mig, der efterfølgende checker, om der er sket nyopdateringer, derfor forbeholder jeg mig retten til, at alle fejl indgår i denne lille %! Så med dette udgangspunkt falder punkt 4 bort, eftersom ikke ROT gælder, ved udvidelse gælder den, eftersom dette går under tilbygninger, så blev det mere kompliceret, alle bygningsværker gælder ikke under BBR, så da burde den ikke gælde punkt 1, dette er dog min teori, endelig er der kun punkt 2, som er lidt uklar, bygninger som hvad? Legehus går ikke under BBR...
Hmm! Håber at du fik lidt mere "kød på benene"

"bygger" som dog burde kunne dette! :rolleyes:

Hmm! Eurokoderne gælder for broer, så da falder punkt 1 bort! Så da har du 1 som gælder for BBR men 3 hvoraf 2 sikre som BBR ikke gælder for, ved ikke om det hjælper dig... kan ikke bedre men skal google lidt...^^

Haha! Fandt den som BBR gælder for det er punkt 2... legehus tæller ikke som bygning....

Håber at du får godkendt på arbejdet.

"En bygning defineres i plan- og byggeloven som en varig konstruktion, der består af tag eller af tag og vægge og som er varigt placeret på jord eller helt eller delvis under jord, eller er varigt placeret på et bestemt sted i vand samt er beregnet til at være konstrueret, så mennesker kan opholde sig i den." Citat....Altså gælder BBR for punkt 2 "bygninger" samt ved udvidelse af en bygnings volumen, som går under tilbygning.
"hade"

Tusind tak for dine svar! Ingen ser ud til at opponere sig, så jeg følger din linje!

Kender du tilfældigvis til, hvor det er angivet, hvad der er normal indsatstid for redningstjenesten? Er det en af følgende muligheder?;
BBR's forskrifter
BBR's almindelige råd eller
Myndighed for samfundsbeskyttelse- og beredskabsforskrifter?

Burde gå under LSO. Lov om beskyttelse mod ulykker, hvad er det for et fag du studerer? :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.