Hvordan skal jeg lave rammer for loft med spotlights?
Tænkte 45x45 lægter, men undrer om man skal lægge dem i begge retninger så at sige?
Eller om det er nok at lægge en række?
Måske dårligt forklaret, men håber nogen forstår 😊
 
Behøver du 45mm dybde til spotterne? Måske kan du bruge mindre grove reglar eller lignende?
Hvor tæt tænkte du at sætte dem og hvilket undertag?
 
Ja jeg tænkte det, så får man plads til slangerne og sånt til spottene. Forestia hedder loftet jeg skal have.
 
Ok. Hvilke spott og hvor mange?
 
Kør med spotlights så klarer du varmen
 
Hvad har du ovenover indertaget? Hvis du kan komme til, er det bedre at sætte ROT-dåser og led. Det er kedeligt at miste 5,8 cm i lofthøjde ved at skulle sænke loftet.
 
  • Synes
Lars48
  • Laddar…
S
altid rart med mere end 45mm overflade når fastgør sådanne skiver gerne 70mm bredt
 
richardtenggren
Jeg kørte med 28x70, da vi sænkede loftet for spots og el. :)
 
Okay, meget gode tips her😊
Er der nogen, der kender nogle gode led-spots?
 
Korvmedbröd sagde:
Okej, mange gode tips her😊
Er der nogen, der kender nogle gode LED-spots?
Vi brugte Hidealite comfort G2, ret dyre men synes de fungerede godt både ved installation og brug (en driver per lampe). Så nu at der også findes en variant af den, der hedder "tune", som giver gulere lys, når man dæmper ned og hvidere, når man har højere lysstyrke - lyder da interessant.
 
  • Synes
Halvsju
  • Laddar…
Vægkonstruktion med 45x45 reglar, indsat apparatdosor og ledninger til LED-spottar; del af renoveringsprojekt. Jeg brugte 45x45 reglar for at få plads til apparatdosor for LED-spots Malmberg MD-90. Testede spots og dæmperen på køkkenbordet før, blev rigtig godt. Gipsen er på nu.
 
Til hvilken side sætter du taget så?🤔 Spiller det nogen rolle egentlig? Tænkte mest, at det er nemmere at sætte reglarne på tværs i stedet for langs med som taget skal være.
 
Bikden er vridet, alt sidder allerede i loftet. Jeg ville have reglarne tværs imod eksisterende træplanker, samt en ramme rundt om. Derunder blev det gips, der ikke sidder i nogen bestemt retning.
 
Jeg erstattede mine gamle halogenspots med nye philips LED-lamper købt på jula for cirka en 100 lap stykket. Dæmpbare var de også. Meget tilfreds. I sommerhuset har jeg skiftet 12 volts spottene med biltemas LED-lamper, eneste ulempe der er, at de forstyrrer stereoen!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.