Overvejer at bygge en ny indervæg ca. 30-40 cm fra den eksisterende ydervæg. Årsagen til dette er, at jeg skal lave en ny væg, hvor jeg kan integrere TV'et samt tilhørende udstyr.

Nogle spørgsmål omkring dette:

1. Kan der opstå problemer med pladsen mellem den nye indervæg og ydervæggen? Kulde, fugt eller lignende.
2. Jeg overvejer at bygge med 45x75 og kun bruge OSB (ingen gips ovenpå). Er der nogen problemer med det?
3. Jeg tænker at lægge bundstykket løst direkte på parketten og kun skrue det fast med vinkelbeslag til yderreglerne, som kommer til at sidde ordentligt fast :-). Er der problemer med det?
 
Bare hvis du har et vindue bag væggen...

Klogt at undlade at skrue i parketten. Det eneste jeg kan forestille mig er, at det vil blive støvet mellem væggene.
 
OSB som overfladebelægning altså? Det ser jo ikke så godt ud og kan ikke tapetseres eller lignende på.
 
Hmmm...
Måske skal jeg overveje det med OSB som overfladelag lidt mere. Jeg troede i min naivitet, at jeg kunne grunde og tapetsere direkte på OSB. Er ikke rigtig ven med gips, da jeg synes, det er et kedeligt mtrl at arbejde med...
 
Spånplade kan jo være et alternativ, hvis du har tænkt dig at tapetsere. Det er jo ikke helt optimalt, men 100ggg bedre end OSB i det tilfælde.
 
S
træmateriale er ikke noget videre at tapetsere på.
har man rigtig held og stabilt indendørs klima så slipper man for, at tapetet revner.

forstår dig at du ikke kan lide gips.

men hvis du nu monterer en eller anden træplade, lim pladerne på reglen og derefter skru.
 
Problemet løst, reglade op ny væg og 12mm MDF i stedet for dette. Grundmalet + tapet på det = nu er TV'et indbygget i væggen. :cool:
 
  • Synes
Sirtingeling
  • Laddar…
Buuzzz sagde:
Problemet løst, reglade op ny væg og 12mm MDF i stedet for dette. Grundmalet + tapet på det = nu er TV'en indbygget i væggen. :cool:
Du glemte billederne :-)
 
Sorry, skal finde nogle billeder frem, når jeg kommer hjem til weekenden :thumbup:
 
"Lovede" lidt billeder. Al ström, data, höjtalerkabler osv. tilsluttet bag væggen. Bryder strømmen til alt fra en afbryder på væggen ved siden af afbryderen til loftbelysning osv.
Servicelem under hullet til forstærker osv. Der er også en ventilator bag TV'et.
Har også bygget en større "ramme" uden for den nuværende, hvor TV'et sidder. Dette så jeg kan tage den nuværende tv (60") ud og få plads til en 70", hvis det skulle blive nødvendigt at skifte til en større tv. Dette kan jeg gøre uden at rive væggen ned. Jeg skal bare skære tapetet af, hvor skarven ligger mellem de forskellige rammer.
TV på grå væg med sorte rammer. Plads til elektronik under TV'et. Rum til opgraderet TV er forberedt. Grønne planter og bord ved siden af. Væg med fladskærms-TV og planter i baggrunden. TV'et er monteret i en ramme, der tillader skift til en større skærm uden at fjerne væggen.
 
  • Synes
hantverkare1
  • Laddar…
Flot
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.