Jeg er i gang med mit nye skur og har besluttet mig for et design, hvor jeg har lidt svært ved at bestemme konstruktionen. I vedhæftede billede kan I se, hvordan det skal se ud og et forslag til regelvægge. Tanken er at bruge 45-70 reglar men 45-105 rundt porten og 45-105 hanbjælke! (hedder det så?)
Hvad tænker I om dette?
Hvad tænker I om dette?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Her har du et eksempel på konstruktion:
http://www.byggstommar.se/friggebod_funkis.php
Linket findes i tråden
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/190762-ritning-friggebod-med-pulpettak.html
http://www.byggstommar.se/friggebod_funkis.php
Linket findes i tråden
http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/190762-ritning-friggebod-med-pulpettak.html
Hej Lawrence! Jeg har for mig, at jeg har læst i en dimensioneringstabel, at tagåse skal være sikret mod noget, der kaldes kipning, og som er en sidelæns uønsket bevægelse. En måde at stoppe kipningen på et pulttag kan være at have fuld længde på stolpevæggene. Og at stolpevæggen på forsiden går helt op til taget, uden samlinger. MVH; PerOF
Ja lige præcis, det er netop, hvad jeg bekymrer mig for. Spørgsmålet er, om det er nok med 2 stk 45x120 (ved siden af porten), der går hele vejen op. Det ses lidt dårligt på tegningen. Så kan jeg have de andre vertikaler løse, hvis du forstår, hvad jeg mener.PerOF sagde:Hej Lawrence! Jeg har på fornemmelsen, at jeg har læst i en dimensioneringstabel, at tagåse skal sikres mod noget, der kaldes kipping, som er en sidlæns uønsket bevægelse. En måde at stoppe kipping på et pulpettag kan være at have fuld længde på skillevæggene. Og at skillevæggen på forsiden går helt op til taget uden samlinger. MVH; PerOF
Hej, over åbningen ville jeg have en stærkere konstruktion med en stående regel.
f.eks. 45x145 eller 195, afhængig af belastning.
Så en stående regel som står ovenpå væggreglerne, samt et beslag der sikrer, at den ikke tipper. Alternativt "jacka" ind den i væggreglerne.
f.eks. 45x145 eller 195, afhængig af belastning.
Så en stående regel som står ovenpå væggreglerne, samt et beslag der sikrer, at den ikke tipper. Alternativt "jacka" ind den i væggreglerne.
Hmm, er 45x145 stående eller liggende? Dvs set forfra, ser man den brede side eller den smalle? Det ser ud, i dine billeder, som den ligger i stedet for at stå, og så får man ikke rigtig den bæreevne, man vil opnå.
nu hænger jeg ikke med, reglerne er 45 mm brede og dybden enten 95 eller 145, de grå, :xBråkis sagde:
Klik her for at svare



