Jeg er i gang med mit nye skur og har besluttet mig for et design, hvor jeg har lidt svært ved at bestemme konstruktionen. I vedhæftede billede kan I se, hvordan det skal se ud og et forslag til regelvægge. Tanken er at bruge 45-70 reglar men 45-105 rundt porten og 45-105 hanbjælke! (hedder det så?)
Hvad tænker I om dette?
 
oj nu kom ikke det ene billede med Rød garage med skrånende tag, dimensioner 5x3 meter, med døre og vinduer vist i plan og elevationstegninger.
 
Hej Lawrence! Jeg har for mig, at jeg har læst i en dimensioneringstabel, at tagåse skal være sikret mod noget, der kaldes kipning, og som er en sidelæns uønsket bevægelse. En måde at stoppe kipningen på et pulttag kan være at have fuld længde på stolpevæggene. Og at stolpevæggen på forsiden går helt op til taget, uden samlinger. MVH; PerOF
 
PerOF sagde:
Hej Lawrence! Jeg har på fornemmelsen, at jeg har læst i en dimensioneringstabel, at tagåse skal sikres mod noget, der kaldes kipping, som er en sidlæns uønsket bevægelse. En måde at stoppe kipping på et pulpettag kan være at have fuld længde på skillevæggene. Og at skillevæggen på forsiden går helt op til taget uden samlinger. MVH; PerOF
Ja lige præcis, det er netop, hvad jeg bekymrer mig for. Spørgsmålet er, om det er nok med 2 stk 45x120 (ved siden af porten), der går hele vejen op. Det ses lidt dårligt på tegningen. Så kan jeg have de andre vertikaler løse, hvis du forstår, hvad jeg mener.
 
Hej, over åbningen ville jeg have en stærkere konstruktion med en stående regel.
f.eks. 45x145 eller 195, afhængig af belastning.
Så en stående regel som står ovenpå væggreglerne, samt et beslag der sikrer, at den ikke tipper. Alternativt "jacka" ind den i væggreglerne.
 
Ved ikke om jeg har tolket alle kommentarer korrekt men har i hvert fald tegnet et nyt vægforslag og tager gerne imod kommentarer smile.gif

Tegning af et vægdesign med dimensionerne 45x95 og 45x145, viser strukturelle detaljer og bjælker.
 
Hmm, er 45x145 stående eller liggende? Dvs set forfra, ser man den brede side eller den smalle? Det ser ud, i dine billeder, som den ligger i stedet for at stå, og så får man ikke rigtig den bæreevne, man vil opnå.
 
Bråkis sagde:
Hmm, er 45x145 stående eller liggende? Dvs set forfra, ser man den brede side eller den smalle? Det ser ud, i dine billeder, som den ligger i stedet for at stå, og da får man ikke rigtig den bæreevne man vil opnå.
nu hænger jeg ikke med, reglerne er 45 mm brede og dybden enten 95 eller 145, de grå, :x
 
Ok, om jeg gør det enklere, : prøv at dreje 45x195-regeln 90 grader og se hvordan det ser ud da!
 
Bråkis sagde:
Ok, hvis jeg gør det enklere, : prøv at dreje 45x195-reglen 90 grader og se hvordan det ser ud da!
nå! ok, forstår! skal tegne det op og tjekke!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.