Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
45x70 samt eventuella dørkarme skal du have 120 mm. Så slipper du smygen.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Væggen bliver jo 120 mm hvis du bruger 45x70 regel med dobbelt plader.Anna1984 sagde:
Bruger du da 120 mm karme så sætter du bare lister på hver side og så er det klart.
Bruger du 95 mm karm fx så får du jo en skygge for at komme ud i niveau med færdig væg.
Et andet tip er at bruge 45x95 rundt om dørhullet og støde det første lag mod det for at lade det andet lag gå forbi, for på den måde at få noget at fæstne karmen i. Hvis man bruger 45x70 i dørhullet med forborede karme, plejer karmeskruen at komme præcis ved kanten af reglen.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Har gennemtrawlet deres hjemmeside uden at finde andet end 93 og 68 dørrammer. I det mindste når det gælder Bauhaus, er min erfaring, at de ikke har andre ting i butikken end det, der står på hjemmesiden.
Er 120 rammer sjældne? Synes, at det er mere reglen end undtagelsen at man bruger dobbeltgips eller osb+gips i vægge.
Er 120 rammer sjældne? Synes, at det er mere reglen end undtagelsen at man bruger dobbeltgips eller osb+gips i vægge.
Var ikke usædvanligt da jeg solgte byggematerialer (ja 118 vil jeg i øvrigt mindes at de var), men det var længe siden og jeg synes ikke, man ser dem så ofte længere, så måske har man fjernet dem fra sortimentet for at reducere den bundne kapital. Dog synes jeg man burde have fjernet 68'eren i stedet, den ser jeg meget lidt nytte af i dag...Anna1984 sagde: