Jeg skal skrue op et par nye indervægge. Hvilken dimension foreslår I, at jeg bruger til reglarne, 45x45 eller 45x70?
Jeg vil sætte osb+gips på hver side og fylde væggen med isolering.

45x70

45x45 fungerer, hvis man limer osbn på reglarne, men jeg vælger alle dage 45x70. Bedste resultat og hurtigere.

45x70 samt eventuella dørkarme skal du have 120 mm. Så slipper du smygen.

45x70. 45x45 er for svagt.

falkn sagde:
45x45 er for spinkelt.
Har hængt et køkken på en limet 45x45 væg. Fungerer fremragende. Der blev ikke kun limet OSB på reglerne, men gipsen blev også limet på OSB'en. Bliver en utroligt stiv væg. Men som sagt, andre alternativer er jo enklere. Men fungerer gør det.....:)

45x70 ser det ud til at blive. Tak :-)

hantverkare1 sagde:
45x70 samt eventuella dörrkarmar ska du ha 120 mm. Då slipper du smygen.
Jeg maler den hvid eller så kan man ikke se at den er bredere end dørkarmen? Hvor bred er dørkarmen?

Anna1984 sagde:
Jeg maler den hvid eller så ses det ikke, at den er bredere end dørkarmen? Hvor bred er dørkarmen?
Væggen bliver jo 120 mm hvis du bruger 45x70 regel med dobbelt plader.
Bruger du da 120 mm karme så sætter du bare lister på hver side og så er det klart.
Bruger du 95 mm karm fx så får du jo en skygge for at komme ud i niveau med færdig væg.

Et andet tip er at bruge 45x95 rundt om dørhullet og støde det første lag mod det for at lade det andet lag gå forbi, for på den måde at få noget at fæstne karmen i. Hvis man bruger 45x70 i dørhullet med forborede karme, plejer karmeskruen at komme præcis ved kanten af reglen.

• Synes
TryBran og 1 anden
  • Laddar…
Hvem sælger 120 karme? Jeg plejer mest at handle hos Bauhaus, Byggmax eller K-rauta. Ingen af dem har 120 karme på deres hjemmeside.

Anna1984 sagde:
Hvem sælger 120 karmar? Jeg plejer mest at handle på Bauhaus, Byggmax eller K-rauta. Ingen af dem har 120 karmar på deres hjemmeside.
120 karmar bør du kunne finde i det mindste hos k-rauta og bauhaus, byggmax er besværlige når det ikke er super standard-ting man skal have.

Har gennemtrawlet deres hjemmeside uden at finde andet end 93 og 68 dørrammer. I det mindste når det gælder Bauhaus, er min erfaring, at de ikke har andre ting i butikken end det, der står på hjemmesiden.

Er 120 rammer sjældne? Synes, at det er mere reglen end undtagelsen at man bruger dobbeltgips eller osb+gips i vægge.

ullberg
Anna1984 sagde:
Er 120 karmar usædvanlige? Synes at det er mere reglen end undtagelsen at man kører dobbeltgips eller osb+gips i vægge.
Var ikke usædvanligt da jeg solgte byggematerialer (ja 118 vil jeg i øvrigt mindes at de var), men det var længe siden og jeg synes ikke, man ser dem så ofte længere, så måske har man fjernet dem fra sortimentet for at reducere den bundne kapital. Dog synes jeg man burde have fjernet 68'eren i stedet, den ser jeg meget lidt nytte af i dag...

Alternativet er at gå ned til 45x45 reglar og køre med 93 karm for at slippe smygen. Men så er det måske bedre med 70 regel og smyg eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.