Hej!

Jeg har et rum, hvor der skal bygges et bryggers, og jeg overvejer regelmål og afstand i gulvet.
Reglerne, der findes i dag, er ca. 60*220mm og CC 100. Hvad skal jeg bruge derefter? Gulvspån? Limes?
Der skal være et vinylgulv som overflade.

Tidligere var gulvet isoleret med savsmuld, men det skal fjernes på grund af en vandskade. Hvad er bedst at isolere med i et hus fra århundredeskiftet? Gulvet var ret trækkende før, skal man forsøge at gøre det "vindfast"?

Tak på forhånd!

Mvh Peter

CC100 er lidt langt mellem for normale gulvanbefalinger som bruges i dag.
Enten kan du sætte en ekstra lægte mellem de nuværende, eller bruge tykkere gulvspån.

Ønsker du fald i rummet til en gulvafløb?
hvad skal der ellers være af ting der? Varmtvandsbeholder, vaskemaskine osv.?

Havde tænkt at sætte reglar mellem de eksisterende reglar. Skal jeg bruge cc60 eller skal jeg ned på cc30? Hvilken dimension på reglarne skal jeg bruge? Hvordan fastgør jeg nemmest de nye reglar til de gamle?

Der vil være en jordvarmepumpe og vaskemaskine og lidt af den slags i rummet, så der vil blive et par gulvafløb. Men jeg ved ikke, hvor vigtigt det er med fald, hvis der normalt ikke skal være vand på gulvet.

gå på CC50 da, midt mellem eksisterende.
Du bør få ind reglerne i samme oplag som eksisterende, hvis det går.
Ellers må man kotla ind afvekslinger og hænge nye regler op i den ene side.

Kotla indudvekslinger? Gulvspånerne derefter, skal det limes og skrues fast?

Gulvspån skal skrues OG limes mod reglerne, hvis man lægger klinker på. Det giver en bedre stabilitet. Men jeg tror ikke, det er et krav for måtbelægning. På den anden side er det vel altid godt med lidt stabilitet. Den eneste ulempe med limningen er, at det er et rent h..e at rive op ved næste ombygning.

Spånet skal selvfølgelig altid limes i samlingerne, tjek monteringsreglerne fra producenten for præcis, hvor limstrenge skal lægges.

Der er en lille forskel mellem forskellige producenter af gulvspån, visse fabrikater kræver en regel som støtte under samlingerne, andre kan samles i "fri luft". Det har med udformingen af fer og not at gøre, det bliver forskellig styrke på samlingen med forskellige fabrikater.

Spånplade skal altid have støtte under alle kanter. Så f.eks. rundt om afløbet skal pladen have støtte af regler i alle retninger. Det samme langs væggene, der skal katlbes ind regler på tværs mellem gulvreglerne, så pladen har støtte under kanten.

• Synes
corre og 1 anden
  • Laddar…
Hvad bør man bruge for regeldimension til kotlingerne?

hvor lang spændvidde er det. så læg en regel til imellem. så bokse. tømrere kalder det for kottling samme ting. alt har med spændvidde at gøre. hvor langt er det. du kan svejse ind stål mm men længde. samme beregninger man gør på broer med underspant.

Eksisterende gulvstrøer er 4 meter. 60*220mm cc100.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.