6,729 læst ·
6 svar
7k læst
6 svar
Regel væg i arga snickaren. Hvad hedder stålskelet?
De benævnes oftest som ståltSKENA i de fleste byggemarkeder. Stålregel er de lodrette (som den vrede anvendte i træ). Findes i 45, 70 og 90 mm. Skenene følger disse mål også. En skena på 3,6 m og 70mm koster ca 50 kr.
Det er ret meget smag og behag, her er mine meninger.
Hvis du bruger stålregler til de stående regler, kan man bruge et værktøj til at klemme fast den i det liggende ståludlæg. Det synes jeg er ret besværligt og vil hellere skrue. Fordelen ved dem er, at der findes forberedte huller til at trække el igennem. Ulempen er, at de er mere besværlige at kappe i længden, og hvis du skal lave nogle vægge, er der ret meget at kappe.
Fordelen ved træ er, at det er behageligt at skrue i, både når du sætter reglerne op, og når du skruer pladerne fast, og så skal du jo altid have træ omkring døre og vinduer. Ulempen er at bore til el.
Så ifølge mig er en perfekt kombi at bruge ståludlæg i gulv og loft og stille træreger indeni.
Hvis du bruger stålregler til de stående regler, kan man bruge et værktøj til at klemme fast den i det liggende ståludlæg. Det synes jeg er ret besværligt og vil hellere skrue. Fordelen ved dem er, at der findes forberedte huller til at trække el igennem. Ulempen er, at de er mere besværlige at kappe i længden, og hvis du skal lave nogle vægge, er der ret meget at kappe.
Fordelen ved træ er, at det er behageligt at skrue i, både når du sætter reglerne op, og når du skruer pladerne fast, og så skal du jo altid have træ omkring døre og vinduer. Ulempen er at bore til el.
Så ifølge mig er en perfekt kombi at bruge ståludlæg i gulv og loft og stille træreger indeni.
Stålregler er dyrere, men jeg synes, det går ret hurtigt at sætte dem op, men det afhænger vel også af, hvor det er. Bygger man nyt, går det hurtigere at save træregler, fordi man har et givent mål, men skal man måle og save alle træregler individuelt, tager det lidt mere tid, mens stålregler går hurtigt, da et omtrentligt mål er tilstrækkeligt.
Klik her for at svare