Skal sætte en reglar på en muret ydervæg med en 70 regel...
Problemerne er
Gulvet består af plade på jord, 5-10cm EPS og 20-25mm flydespartel. Antager at spartlen er for svag til at fastgøre betonexpander i?
Tips til hvordan man får det til at lykkes?
Jeg vil ikke fastgøre en regel i loftet, da det er ret lytt, men jeg vil sænke loftet, så jeg kan isolere og montere dobbelt gips.
Væggen består af muret natursten og udenfor den har man murstokken op et nyt "skal" af ca. 50mm ytong eller noget i den stil, antager at det er ret svagt at fastgøre et helt loft med reglar spredt 2x13mm gips og 12mm loft det kommer jo til at veje en del
Loftet er ca. 40kvm, 4.5 x 8m
Absolut bedst ville jo være, hvis man skruede op i det eksisterende loft, som består af fer og not brædder, men jeg er som sagt bange for, at det kommer til at sprede lyd ned i loftet
Ja det er inden for naturstenen
Spørgsmålet er vel egentlig, hvordan man fastgør noget i ytong, så det holder, og hvordan jeg skal fastgøre i gulvet....
Normalt set ville jeg have skåret lægterne lidt for lange og spændt dem mellem gulv og loft, nu vil jeg jo ikke have noget, der ligger mod inderloftet, men vil fastgøre i væggen.
Der findes særlige letbetonskruer. Fastgør en lægte på højkant øverst, som du skruer i letbetonen, og skru derefter yderligere en lægte i den første. Hvis du derefter spænder de stående lægter, er det nok at fastgøre syllen i gulvpudsen nogle få steder, så den ikke glider væk. Se vedhæftede skitse.
Ja jeg har været inde på det, bare man får det til at sidde i væggen, så løser det meste sig.
Den anden væg er cement hulsten, tips til at fastgøre der?
En pladeskinne på gulvet først tænkte jeg også på, så får man det lige i det mindste og kan måske springe den nederste gulvregel over?
Bliver osb og gips på reglerne
Anden væg er cement hulsten, tips til at fastgøre der?
Kamsøm, så får du hullerne i betonstenen til at sidde rigtigt. Pladeskinne på gulvet gør alting lettere. Læg en form for asfaltpap under denne, så øger du fugtbeskyttelse og friktion. Behøver ikke være remsepapp. Strimler af underlagspap fungerer også fint.
Plejer at sætte nogle bånd rundt om de tværgående regler og op i loftet for at få noget, der holder oppe på midten.
Lyden forplanter sig gennem trækonstruktionen, fæster man intet i loftet så mindskes lyden, så lægger jeg en 45mm isolering og dobbelt gips plus færdige loftplader, så den konstruktion bliver ret tung og dæmper en del lyd. Tætner selvfølgelig eventuelle sprækker i vinklen loft/væg i alle lag.
Så bygger jeg, om det er rigtigt eller forkert må tiden vise, svært at vide når jeg kun har lavet gang og soveværelse og der mangler stadig vægge.
Nogen der har andre idéer så kom frem med dem
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.