Hej,

jeg skal bygge en skillevæg på et kældergulv, og af flere grunde vil jeg hovedsageligt bygge den med træreglar. Men jeg vil også gerne beskytte konstruktionen mod eventuelle fremtidige fugtproblemer. Jeg har overvejet at bruge pladereglar i bunden og derefter samle med træ. Alternativt kan jeg lægge en række med f.eks. letbetonsten og derefter en liggende træregel ovenpå. EDIT: en yderligere variant kunne måske være at fæstne stående træreglar til gulvet med en slags vinkeljern, stolpebeslag eller lignende.

Nu spekulerer jeg, findes der andre alternativer? Jeg fantaserer om f.eks. en regel i ikke-organisk materiale, som alligevel er let at fæstne stående træreglar på, måske en slags plast, komposit eller lignende? Altså noget, jeg kan lægge direkte på kældergulvet uden at være bekymret.

Senest redigeret:
L
Syllpapp måske kan fungere?

Stålskinne i bunden og derefter trælægter stående.

Ja, det må vel blive sådan. Tak og god weekend!

Ingen som har overvejet at anvende sådanne terrassebrædder af komposit som syllplade. http://www.upmprofi.com/se/produkter/deck/vanliga-fragor/Pages/default.aspx
Jeg har mærket på dem og overvejet at bygge hævede plantekasser, som bliver giftfrie og aldersbestandige.
Jeg har ikke fået gjort det endnu, så jeg ved ikke, hvordan det fungerer. De burde jo fungere som syllplader.

D
En Nivell-regel i bunden måske?

Altid stålregler i kælderrum!

• Synes
Erik Salhammar
  • Laddar…
Pucco sagde:
Ingen som har overvejet at bruge sådanne terrassebrædder af komposit som syldebrædder. [link]
Jeg har mærket på dem og overvejet at bygge hævede plantebede, som bliver giftfrie og aldringsbestandige.
Jeg er ikke kommet i gang endnu, så jeg ved ikke, hvordan det fungerer. De burde jo fungere som syldebrædder.
Fast det er træfiber i dem, så helt uorganiske er de ikke.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.