Jeg overvejede at bygge en væg. Gulvet er beton.
Jeg gik derfor til en af vores mest kendte byggematerialefirmaer og spurgte om råd til, hvordan fastgørelsen skulle foregå. Ekspedientens forslag var at bore et hul gennem reglen og betongulvet og derned stikke et stykke armeringsjern, som man derefter bøjer ned mod træet og fastgør med en søm.
Jeg tænkte på at spørge ham, om han vidste, at det er 2010, og at der sikkert findes noget andet end ekspansionsbolt eller sømplug, som både er hurtigere, billigere og bedre. Jeg undlod.
Spørgsmålet står dog stadig, hvordan fastgør man en 45-regel i et betongulv til en væg?
Jeg gik derfor til en af vores mest kendte byggematerialefirmaer og spurgte om råd til, hvordan fastgørelsen skulle foregå. Ekspedientens forslag var at bore et hul gennem reglen og betongulvet og derned stikke et stykke armeringsjern, som man derefter bøjer ned mod træet og fastgør med en søm.
Jeg tænkte på at spørge ham, om han vidste, at det er 2010, og at der sikkert findes noget andet end ekspansionsbolt eller sømplug, som både er hurtigere, billigere og bedre. Jeg undlod.
Spørgsmålet står dog stadig, hvordan fastgør man en 45-regel i et betongulv til en væg?
Placér gulvfjælken oven på syllpapp hvor fjælken skal være, bor med et betonbor direkte igennem fjælken og betonen - slå en ekspansionssøm, ekspansionsskrue eller sømpløk ind. Det er vigtigt, at du ikke behøver at flytte eller justere fjælken, da den sidder meget fast. VIGTIGT er det, at du IKKE har gulvvarmeslanger i betonpladen - Så borer du ikke i pladen.
Det var et usædvanligt dumt forslag du fik, men jeg er ikke så overrasket
Det var et usædvanligt dumt forslag du fik, men jeg er ikke så overrasket
Du skal ikke engang forsøge at måle eller engang sætte en boremaskine på - du skal IKKE overhovedet bore i betonpladen !!! Lim reglen fast i stedet for eksempelvis med
http://www.danalim.se/produktkatalog/byggeri/montage-kontaktlim/montage-ekstra-292/
Men der findes en jungle af alle limtyper.
http://www.danalim.se/produktkatalog/byggeri/montage-kontaktlim/montage-ekstra-292/
Men der findes en jungle af alle limtyper.
Klik her for at svare