Hej.

Jeg har fulgt forskellige tråde her på forummet i nogle år og har forstået, at der findes viden i overflod. Nu har jeg brug for tips/hjælp.

Jeg har pudset indervæggene i kælderen i vores hus bygget i -66. Sandsynligvis har jeg ikke fået tilstrækkeligt med puds ind i de gamle huller ved vinduerne, alternativt ramt på andre hulrum i væggen. Problemet jeg har nu er, at skruerne til beslagene for rullegardinerne ikke sidder fast i pluggen/væggen, men alt sidder løst/løsner sig.

Findes der en nem løsning på problemet? Eller er det bare at forsøge at fylde hullerne med mørtel af en slags og bore igen?

Hvad bruger du for plugge (rød/gul)?
Der findes et par typer af plugge, som er lidt større og burde spænde bedre, eller du kan bruge en lidt større skrue.
At spartle hullerne og bore om i samme hul tror jeg ikke på, det bliver meget svært at få nye huller i reparationen.

Corre; Nej, spartle føltes som den dårligste løsning. Jeg har røde plugs nu, men det føles som om hullet indv er ret stort, så jeg tror mere på Stefan N:s tanke om Kemankare.

Tak skal I have for tipsene. :thumbup:

Senest redigeret:
Jeg har med succes hængt en radiator på ca. 60 kg op med kemisk anker i en hulstensvæg.

• Synes
Posa71
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.