Hej,
Jeg har masser af råspontplader tilbage, efter at jeg lagde tag. Nu skal jeg have opsat OSB + gips på indervæggene i fritidshuset (nybyggeri). Jeg vil gerne gøre noget fornuftigt med råsponten + spare på miljøet og penge. Er der nogen god grund til ikke at bruge råspont bag gipsen i stedet for OSB eller krydsfiner? Det rækker til ét rum, hvis jeg gør det sådan.
Jeg har masser af råspontplader tilbage, efter at jeg lagde tag. Nu skal jeg have opsat OSB + gips på indervæggene i fritidshuset (nybyggeri). Jeg vil gerne gøre noget fornuftigt med råsponten + spare på miljøet og penge. Er der nogen god grund til ikke at bruge råspont bag gipsen i stedet for OSB eller krydsfiner? Det rækker til ét rum, hvis jeg gør det sådan.
Det bliver da rigtig godt at bruge den råspont du har tilovers. Du får en stærkere baggrund end med osb.En apelsin sagde:
Hej,
Jeg har masser af råspontslåger tilbage siden jeg lagde tag. Nu skal jeg op med osb + gips på indervæggene i fritidshuset (nybyggeri). Vil gerne gøre noget fornuftigt med råsponten + spare på miljøet og pengene. Er der nogen god grund til ikke at bruge råspont bag gips i stedet for osb eller krydsfiner? Det rækker til et rum, hvis jeg gør det.
Råspont plejer at blive billigere per m2En apelsin sagde:
Hej,
Jeg har masser af råspontslåger tilbage, siden jeg lagde tag. Nu skal jeg op med osb + gips på indervæggene i fritidshus (nybyggeri). Vil gerne gøre noget fornuftigt med råsponten + spare på miljøet og penge. Er der nogen gode grunde til ikke at bruge råspont bag gips i stedet for osb eller plyfa? Det rækker til et rum, hvis jeg gør det.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fläktkonvektor istället för radiator i sovrum?
Värme allmänt -
Konsekvenser av att koppla in induktionsspis 400 2N~ istället för 400 3N~
El -
Hvordan montere ventil i stedet for røgrør i skorsten
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Plastmatta istället för våtrumsmatta
Badrum -
Varför får jag bara 0,1Gbps istället för 1Gbps av platt nätverkskabel
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G