Tilbygningen til mit hus har haft en ekstremt fejlagtig dræning, hvilket har resulteret i, at syllen + et stykke af vægrækværkerne er blevet beskadiget af råd. Tilbygningen står på en krybekælder af lecasten. Udbygningen er cirka 8x4 kvadratmeter, og der er råd i alle tre vægge. Skal skifte syllen og save cirka 60 cm af vægrækværket nederst og splejse i et nyt, frisk stykke. Tænkte at forstærke splejsningen med et stykke krydsfiner på begge sider af splejsningen, som sømmes fast.

Er dette en god løsning? :D

Er der nogen, der har en bedre idé?

Skiftede lige et stykke af syllen på mit hus, det havde regnet ind bag den opmurede entrétrappe. Jeg satte dog ingen krydsfiner eller lignende, men skar den gamle sylde i vinkel og savede samme vinkel på det nye stykke, som jeg satte på.
Lavede et enestående fint billede i det yderst komplicerede tegneprogram Paint, men du forstår måske, hvad jeg mener alligevel. Billedet ses ovenfra.

Skrue et par skruer gennem vinklen, ser ud til at sidde fantastisk.

• En simpel tegning der viser en skråskåret syllestykke set fra oven med skruer gennem vinklen, lavet i et grundlæggende tegneprogram.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.