Har brug for råd fra tømrere og andre kyndige om, hvordan man bedst løser dette problem for mig. Billederne nedenfor har jeg taget af vores trappe op til den indrettede loft.

Angående pil nr. 1, så er det regler, de har sat op for at fastgøre trappen. Hvordan dækker jeg dette bedst? Jeg har overvejet 6mm mdf, som jeg har liggende, eller renoveringsgips. Hvilken af dem er bedst at bruge?
Pil nr. 2 hænger jo sammen med nr. 1 og nr. 3, da reglerne er lavere end gulvet er (nr. 3). Gulvet består af 22mm spån, 5mm skum og 14mm parket, i alt 41mm højere end reglerne. Skal man bygge noget ovenpå reglerne for at komme i samme niveau og derefter sætte dækskiven kant i kant, eller hvordan gør man? Hvad er praksis?

Så kommer problem nr. 4 i billede 2. Til at begynde med havde de lavet trappehullet så smalt, at man slog hånden mod loftet, hvis man holdt i gelænderet på vej op. Ikke acceptabelt, og de måtte ændre det. Slutresultatet blev en vis afstand mellem gelænderet og trappehullet. Men hvordan gør jeg det mest elegant der? Loftet, som I ser på billede to (det gamle grimme fyrretræsloft), skal vi sætte et nyt loft med plader op.

Det er det sidste med den indrettede loft, og så er man endelig færdig. Så man er taknemmelig for alle råd og tips!

• Trætrappe med nummererede røde pile, der peger på konstruktionselementer ved siden af trappen. Fokus på reglar og højdeforskel mellem trap og gulv.
  • Trappeopgang til loftet med træloft og rækværk. En rød pil peger mod en åbning mellem loft og rækværk, mærket som problem nr. 4.
Vælg 6mm mdf, det er mere holdbart end gips
i øvrigt er det udseendet, der giver den bedste løsning

Ja, mentalt har jeg besluttet mig for 6mm MDF.
Men skal man bygge på med små stykker til samme niveau som gulvet og sætte MDF'en kant i kant oppe på reglen, eller skal man lave påbygningen 6mm udenfor reglen, så MDF'en ender under. Hvilket bliver pænest?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.