Nu har jeg skiftet alle syldplanker på mit hus, dvs. alle syldplanker på tilbygningen fra -72... Den del jeg går i gang med nu er af typen Tømmer eller plankehus (liggende)...

Er der noget jeg skal/bør tænke på, når jeg går i gang med denne konstruktion?

Jeg havde tænkt mig at fjerne råddent materiale, lægge plast og syldpap, horisontal regel 45*90 (jeg kan selv tilpasse dimensionerne) og stående regler som ovenstående, men nu 2 sammenklemte 45*90 med cc40.

Er min plan helt ved siden af?

Vedhæfter nogle billeder:

Fint træ i kernen råddent rundt om
Rådnet træ i en væg med synlig isolering og midlertidig støtte af træplader. Træets kerne er sundt, men omgivet af skadet materiale.

Midlertidig regelopsætning
Råddent tømmer i husets udbygning fjernes, midlertidig støttebjælke opsat, synligt påvirket træ med rod i midten omgivet af isolering og skarp plastkant.

Et hul ind i tilbygningen fra -72
Rådden træstruktur i en husvæg fra en udbygning fra 1972, med nye midlertidige bjælker til støtte.

Det burde fungere godt.....

Der er ingen risiko for, at holdfastheden forringes?

Jeg føler mig lidt dum nu, men er det et plank eller et tømmer hus, jeg river i? "Plankerne" er savet på begge sider, og hver planke er 9 cm tyk... Ingen runde stammer her :)

Forstår jeg dig ret, så fjerner du bare "planken," som ligger i bunden?

Hvis væggen er bærende:
Hvis du gør det på den måde, og væggene kun består af liggende planker, som du beskriver, ser jeg ikke, at du ville forringe nogen styrke.
Din væg har en enorm "skivverkan," som fordeler belastningerne langs hele syllens længde.

Vigtigt er det dog, at du er forsigtig ved demonteringen og monterer passende afveksling imens.

//

Jeg river både syll og den nederste "planka".

Syllen erstattes af to liggende 120 regler og regler består af to stykker 45*70 regler... Jeg satte disse med et cc40.

Rettelse: Jeg skrev tidligere at plankorna var 9 cm når de egentlig er 7... Ved ikke hvad der fløj i mig 😜

Har nu i aften skiftet syll og planke på den gamle ydervæg, som nu tjener som indervæg... Jeg lægger et billede op :) Trækonstruktion med nyinstalleret endeplade og stikkontakt set fra indersiden af en væg; synlige ledninger og isolering.

Eller to

En ydervæg der nu fungerer som indervæg, visende nyligt udskiftet planke og syll, isolering og værktøj.

T TobiasGren sagde:
Har nu i aften skiftet syll og planke på den gamle ydervæg, der nu tjener som indervæg... Jeg lægger et billede op :) [billede]

Eller to

[billede]
Flot Tobias - dette vil jeg kopiere til min hytte. Skruede du ned mod betonsoklen eller står/ligger alt løst? Tak :)

Den nye syll blev fastgjort med bolte. Nu var det et stykke tid siden, men jeg mener, at jeg forsøgte at tænke en bolte àc 1200.

T TobiasGren sagde:
Den nye rem blev fastgjort med bolt. Nu var det et stykke tid siden, men jeg tror, jeg forsøgte at tænke en bolt àc 1200.
Bolt ned i betonfundamentet? Av, av det vil ikke gå hos mig, den er støbt på en masse sten..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.