Hej
Jeg har en murstensvæg i stuen med en indbygget brændeovn, og jeg synes, den er ret grim, især fordi den ikke er helt jævn, men buer indad i de vandrette fuger mellem stenene. Den er ret blank, huset er bygget i 60'erne, ved ikke om pudset er fra den tid, jeg får en 80'er følelse af dens glans. Jeg vedhæfter 2 billeder, så I kan se, hvordan det ser ud. Jeg ville blive meget glad for tips til, hvordan jeg nemmest kan påføre et nyt, pænere og jævnere puds. Det nuværende puds er intakt, så jeg vil ikke pille det af, men vil blot påføre et nyt puds ovenpå, kan det lade sig gøre med en slags kalkpuds direkte på? Måske med en primer imellem?
Mur med en let buet, glat pussoverflade i et 60'er hus. Pussens uregelmæssigheder og lysrefleksioner ses tydeligt.

Murstock i stuen med indbygget kamin, ujævne vandrette fuger synlige. Overfladen er glansig og lyst malet, fra et hus bygget i 60'erne.

Ansæt en murer, hvis du har penge, tror ikke det behøver at koste så meget, men at få et perfekt resultat selv uden enormt engagement er nok svært og meget tidskrævende.

MVH/

Få ting inden for byggeområdet er så komplicerede som puds. Jeg er enig med Kapten_Haddock, hyr en murer. Ud fra billederne at dømme ser det ud som om skorstenen er slammet og derefter malet med akrylatmaling, absolut tabu. Alt skal nok slås ned.

I Arga snickaren i aften pudsede de en muret kamin med en speciel mørtel til malede overflader, de sagde aldrig hvad det hed, men det var fra Weber og det var ikke gipsmørtel. De sagde, det fandtes at købe i almindelige byggemarkeder.

K
Stefan N sagde:
I Arga snickaren i aften pudsede de en muret pejs med en speciel mørtel til malede overflader, de sagde aldrig hvad det hed, men det var fra Weber og det var ikke gipsmørtel. Det kunne købes i den almindelige byggemarked, sagde de.
Enten grunder du den med Gypsumprimer og pudser med Gypsum eller også bruger du Webers Designpuds.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.