S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 723 indlæg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5,723 indlæg
Dit mørtel ser tørt ud.
Påfør en streng med mørtel lidt tykkere og tryk trælægt ind. Brug et vaterpas til at rette listen ind og fjern overskydende mørtel. Derefter kan du påføre mørtel mellem listerne.
Her kan du se, hvordan man gør.
Påfør en streng med mørtel lidt tykkere og tryk trælægt ind. Brug et vaterpas til at rette listen ind og fjern overskydende mørtel. Derefter kan du påføre mørtel mellem listerne.
Her kan du se, hvordan man gør.
Tak så meget for feedbacken👌S sinuslinus sagde:
Skal påføre mere puds og vande ribben.
Sender med en lille film om, hvordan konsistensen af pudset så ud i spanden.
Hvis jeg er håbløst dårlig med tommelfingeren i midten af hånden, hvad tror du om at påføre klikker fuge?
Når man er færdig med at pudse, tager man stemmejernet for at fjerne fugen, hvis den er tørret? 🙈😅
Enig i, at det ser tykt ud, det ligner mere mørtel end puds. Står der ikke på posen, hvor meget vand der skal i? Jeg plejer at blande vand efter fornemmelsen, men det plejer at være tyndere end din video.
#4 viser omtrent, hvor fast pudsen plejer at være, når jeg pudser.
Skruv fast afretningslisterne, hvis du ikke får det på plads. Og så skruer du dem løs og fjerner dem 1-2 timer efter, at pudset har sat sig. Du vil ikke forsøge at fjerne dem med stemmejern, du vil ende med at trække pudset med...
#4 viser omtrent, hvor fast pudsen plejer at være, når jeg pudser.
Skruv fast afretningslisterne, hvis du ikke får det på plads. Og så skruer du dem løs og fjerner dem 1-2 timer efter, at pudset har sat sig. Du vil ikke forsøge at fjerne dem med stemmejern, du vil ende med at trække pudset med...
Mange tak for hjælpen 👌MrJay sagde:
Jeg fik råd fra murere om først at påføre et pudsnet, derefter grundingsmørtel A, hvilket jeg har forstået er omvendt 🙈 desværre gjort i 2 rum
Jeg har misset primer, det er ikke noget jeg bruger, men sprøjter på med vand med en sprayflaske og prøver derefter at påføre pudsen + ubehandlet fyrretræslist 12mm tyk
Sækken var en anbefaling at hælde i 4l, og jeg tog nok 4.2l, men i blandemaskinen ca 5min fik jeg massen ud. Den kom ikke ud. Nu var det kun en 25l sæk.
Jeg skal tilføje mere vand.
Har du et forslag til en primer?
Væggene er betonhultagtsklinker, så det skal bores først, derefter plug + skrue, så det havde været dejligt at smøre på puds.
Tak for tipset, der har været kondens på ruderne denne vinter, når jeg har fyret op.MrJay sagde:
Troede det kunne have været det eller betonen, som jeg har fjernet. Har ligget på ca 80%
Virker en affugter, eller skal vinduet holdes åbent?
Ender med at man får råd i bjælkelaget også haha 🙈😇
Tak så meget for din hjælp,A Alexn72 sagde:
Skal prøve igen i dag og give den massivt 💪
Er det ok at tage 12mm liste, ellers bliver det desværre tykkere 25mm og så må man give den 3-4 gange hvis man murer 5,7mm ad gangen