1,212 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Punktfundament: bundstykke 'ophængt' med metalbeslag/ tilføje forstærkning sprækker?:
Har taget et billede af hus med høje pæle/pælefundament. og fess bundbjælkegulv mod jorden. Disse bærende bjælker nederst i gulvet mod jorden har synligt ingen sømhoveder eller skruehoveder som viser, at bjælkerne er fastgjort, men har som på billedet en metalbøjle, der ligesom er indstøbt, og denne metalbøjle holder op bærende bjælke, som skaber bundbjælkegulvet.
se billede af bærende bjælke i gulvet mod jorden med metalbeslag, som den ligesom er hængt op i.
Spørgsmål;
hvis nu de tynde gulvplader mod jorden, sprækker og hænger og slipper mineraluld frem i sprækkerne, -hvis jeg forstærker dette, så mineralulden ikke kigger frem, hvor og hvordan lægges brædder til i bundbjælkegulvet? De eneste bjælker i gulvets bund dynliht når man kigger op på bundbjælkegulvet under huset er aldrig blevet skruet eller sømmet fast synligt. Jeg kan jo ikke tilføje en identisk tung 3 meter lang bærende bjælke tværs igennem som da huset blev bygget. Jeg kan jo ikke sømme i papirstynde plader, der stopper mineralulden i at falde ud - få splintre pladerne.
Hvordan gør man dette enkelt?
fra uvidende og u-teknisk - veteranpoolen har
meget dårlige anmeldelser, og firmaer tager kun store opgaver.
se billede af bærende bjælke i gulvet mod jorden med metalbeslag, som den ligesom er hængt op i.
Spørgsmål;
hvis nu de tynde gulvplader mod jorden, sprækker og hænger og slipper mineraluld frem i sprækkerne, -hvis jeg forstærker dette, så mineralulden ikke kigger frem, hvor og hvordan lægges brædder til i bundbjælkegulvet? De eneste bjælker i gulvets bund dynliht når man kigger op på bundbjælkegulvet under huset er aldrig blevet skruet eller sømmet fast synligt. Jeg kan jo ikke tilføje en identisk tung 3 meter lang bærende bjælke tværs igennem som da huset blev bygget. Jeg kan jo ikke sømme i papirstynde plader, der stopper mineralulden i at falde ud - få splintre pladerne.
Hvordan gør man dette enkelt?
fra uvidende og u-teknisk - veteranpoolen har
meget dårlige anmeldelser, og firmaer tager kun store opgaver.
Senest redigeret af en moderator:
tak. balksko. skal google. hvis de tynde skiver, der udgør bundgulvet, som holder mineralulden inde, buer og synker, så mineralulden kigger frem, så kan jeg jo ikke sømme fast støttebrædder, der presser mineralulden ind i disse tynde skiver. Hvis jeg sømmer i den bærende bjælke med balksko, så bliver der et mellemrum. hvor sætter jeg støttebrædder fast, eller laver jeg dobbeltbrædder, så der ikke bliver et hul mod de skrøbelige buktende tynde skiver, der udgør bundgulvet mod jorden?A AndersS sagde:
Klik her for at svare