Skal pudse garagens indervægge, som er af letbeton (ytong), hvilket pudsemørtel skal man købe?

K
Lavalkaliske.

Hvis du bruger maxit's produkter, skal du grunde med Serpo 105, hvidgrund, og derefter pudse med Serpo 131, Ytongpuds C.
Alternativt kan du pudse med Serpo 138, tyndpudsmørtel. Det afhænger lidt af ujævnheder og sådan. Det vigtigste er dog, at du bruger lavalkaliske produkter for at forhindre ettringitdannelse.

edit: undskylder for stavefejlen

Du skal bruge et lågalkalisk pudsmørtel, B eller C afhængig af styrkekravene.

Edit: ktm250 nåede først. (det hedder ettringit) :)

Ok takker..

Byggmax Puds Gips C er det lavalkalisk tror du?
Jeg har stadig sto puds, som jeg har brugt til indvendige vægge i huset det er lavalkalisk, overvejer at tage byggmax pudsgips c og så dette yderst på indvendige vægge i garagen virker det?

Draven sagde:
Byggmax Putsmørtel C er det lavalkalisk tror du?
Jeg har tilbage sto puds som jeg har brugt til væggene inde i huset det er lavalkalisk, overvejer at tage byggmax pudsmørtel c og så dette yderst på væggene inde i garagen fungerer det?
En lavalkalisk mørtel er speciel, så det står på sækken om det er det. Tror absolut ikke deres almindelige Putsmørtel C er det.

Hvordan mener du, først almindelig Putsmørtel C og lavalkalisk udenpå det? Nej nej, det lavalkaliske skal være mod ytongen, men jeg tror, at så længe det er lavalkalisk direkte mod ytongen, kan man lægge almindelig mørtel ovenpå. Men jeg er ikke sikker på dette. Tjek med producenten, hvis ingen andre her ved det med sikkerhed.

K
Kør med lavalkalisk hele vejen.
Rent hypotetisk kunne man have alkalisk yderst, men den mindste lille fugtvandring kan resultere i, at det var et dårligt træk at bruge alkalisk. Eventuelle garantier falder bort, hvis du kører alkalisk på lavalkalisk
Byggmax Pudsbrug C er ikke lavalkalisk.

Skal man grunde med Serpo 105, hvidgrund, inden man fortsætter med Sepro138, tyndpuds? Mine vægge (også i garagen) er pudsede for meget længe siden, men nu er pudset begyndt at slippe på lidt forskellige steder, så jeg overvejer at lægge et nyt lag puds på.

A anra sagde:
Måste man grunda med Serpo 105, vitgrund, innan man kör på med Sepro138, tunnputsbruk? Mina väggar (också i garaget) är putsade för väldig länge sedan, men nu har putsen börjat släppa på lite olika ställen, så jag funderar på att lägga på en ny omgång puts.
Jag har inte använt Serpo 138 men om det är likt annat tunnputssystem så brukar man prima lättbetongen sen påförs klisterbruket i 2 lager idet första putsar man in glasfibernät. andra lagret filtas eller kvastas innan ytputs eller färg

K
C Crille Danielsson sagde:
Jeg har ikke brugt Serpo 138 men hvis det er ligesom andet tyndpudssystem, så plejer man at prime letbetonen, derefter påføres klæbemørtlen i 2 lag, i det første pudser man glasfibervævet ind. Det andet lag files eller kostes, før slutpuds eller maling
Det er ikke det samme/lig. Meget gammel tråd...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.