Det er ufatteligt ukompliceret. Det tager bare tid. Sørg bare for, at du har instruktionsbogen fra Optiroc. Ring til dem og bed dem sende den, hvis du ikke har fået den.
I bogen/hæftet/løsebladene står alle grebene såsom forstærkning rundt om vinduer og døre mm.
I bogen/hæftet/løsebladene står alle grebene såsom forstærkning rundt om vinduer og døre mm.
Fasting65:
Jeg har kigget lidt på din hjemmeside og på hvad du har skrevet i tidligere tråde. Har du lavet selve pudsearbejdet selv eller hyrede du folk? (eller hvilke dele gjorde du selv?)
Må jeg for øvrigt sige, at dit hus ser superlækkert ud! Helt i min smag...
Jeg har kigget lidt på din hjemmeside og på hvad du har skrevet i tidligere tråde. Har du lavet selve pudsearbejdet selv eller hyrede du folk? (eller hvilke dele gjorde du selv?)
Må jeg for øvrigt sige, at dit hus ser superlækkert ud! Helt i min smag...
Hejsa hasse_f.
Tak for rosen, det varmer altid.
Selve pudsearbejdet har vi lejet ind. Det er de samme fyre, som hjalp til med opførelsen af stommen og spærbyggeriet.
Jeg prøvede at pudse 2x2 meter i kælderen, og det var latterligt svært for en, der aldrig før havde holdt en murske.
Mine ansatte og jeg hjalp hinanden med at sætte nettet. Det er ikke spor kompliceret, men det tager bare tid.
De fastgørelser, man har til isoleringen og nettet, er ikke nok ifølge de cc-afstande, som Optiroc anbefaler. Man må supplere med lidt galvaniserede søm, hvor nettet ikke sidder ordentligt. Fastgørelserne er for dyre at sløse med.
Tak for rosen, det varmer altid.
Selve pudsearbejdet har vi lejet ind. Det er de samme fyre, som hjalp til med opførelsen af stommen og spærbyggeriet.
Jeg prøvede at pudse 2x2 meter i kælderen, og det var latterligt svært for en, der aldrig før havde holdt en murske.
Mine ansatte og jeg hjalp hinanden med at sætte nettet. Det er ikke spor kompliceret, men det tager bare tid.
De fastgørelser, man har til isoleringen og nettet, er ikke nok ifølge de cc-afstande, som Optiroc anbefaler. Man må supplere med lidt galvaniserede søm, hvor nettet ikke sidder ordentligt. Fastgørelserne er for dyre at sløse med.
I ærlighedens navn ved jeg ikke, hvorfor man netter, når underlaget er af beton, men jeg har talt med en murer af den gamle skole, som på det bestemteste mente, at man skulle nette, hvis man pudser en betonvæg/lecavæg udendørs.
Der findes et antal lejeboliger ved Hägerstensåsen i Stockholm, som IKKE har netter. Der falder pudsen i store skår.
Så, Ingvar - de gør det rigtigt ifølge min kontakt, men som vanligt findes der sikkert nogen, der hævder det modsatte...
(Det har vel at gøre med vejr og vind, som man altid bør nette udendørs, antager jeg...).
Der findes et antal lejeboliger ved Hägerstensåsen i Stockholm, som IKKE har netter. Der falder pudsen i store skår.
Så, Ingvar - de gør det rigtigt ifølge min kontakt, men som vanligt findes der sikkert nogen, der hævder det modsatte...
(Det har vel at gøre med vejr og vind, som man altid bør nette udendørs, antager jeg...).
Klik her for at svare