Er det svært at sætte net og sætte frigolit op, før man pudser, kan man gøre det selv eller skal "putsmannen" gøre det?
 
Det er ufatteligt ukompliceret. Det tager bare tid. Sørg bare for, at du har instruktionsbogen fra Optiroc. Ring til dem og bed dem sende den, hvis du ikke har fået den.

I bogen/hæftet/løsebladene står alle grebene såsom forstærkning rundt om vinduer og døre mm.
 
Fasting65:
Jeg har kigget lidt på din hjemmeside og på hvad du har skrevet i tidligere tråde. Har du lavet selve pudsearbejdet selv eller hyrede du folk? (eller hvilke dele gjorde du selv?)
Må jeg for øvrigt sige, at dit hus ser superlækkert ud! Helt i min smag...
 
Hejsa hasse_f.

Tak for rosen, det varmer altid. :)

Selve pudsearbejdet har vi lejet ind. Det er de samme fyre, som hjalp til med opførelsen af stommen og spærbyggeriet.

Jeg prøvede at pudse 2x2 meter i kælderen, og det var latterligt svært for en, der aldrig før havde holdt en murske.

Mine ansatte og jeg hjalp hinanden med at sætte nettet. Det er ikke spor kompliceret, men det tager bare tid.

De fastgørelser, man har til isoleringen og nettet, er ikke nok ifølge de cc-afstande, som Optiroc anbefaler. Man må supplere med lidt galvaniserede søm, hvor nettet ikke sidder ordentligt. Fastgørelserne er for dyre at sløse med.
 
Netade du indvendigt også før du pudsede der?
 
Nope. I kælderen fugtede vi for kun... Er måske ikke helt den rigtige metode, men det ser flot ud. I det instruktionsmateriale jeg fandt, talte man aldrig om netning.
 
Hej, mine fyre pudser direkte på Leca indendørs, men udendørs har de valgt at sætte net, også der er det Leca. Det ser enkelt ud at pudse, men det er nok som vanligt med alt, der ser enkelt ud, = supersvært...

mvh iw
 
I ærlighedens navn ved jeg ikke, hvorfor man netter, når underlaget er af beton, men jeg har talt med en murer af den gamle skole, som på det bestemteste mente, at man skulle nette, hvis man pudser en betonvæg/lecavæg udendørs.

Der findes et antal lejeboliger ved Hägerstensåsen i Stockholm, som IKKE har netter. Der falder pudsen i store skår.

Så, Ingvar - de gør det rigtigt ifølge min kontakt, men som vanligt findes der sikkert nogen, der hævder det modsatte...

(Det har vel at gøre med vejr og vind, som man altid bør nette udendørs, antager jeg...).
 
ja ikke ved jeg, men der hvor mit lille byggeri står blæser det som bare fanden, men det er vel prisen for havudsigten antager jeg.. ;D

Tak for input, altid godt at få lidt medhold.. mvh iw
 
Man netter for at tage op de tvingende kræfter, der opstår, når pudsen bevæger sig relativt i forhold til underlaget, f.eks. på grund af krympning eller temperatur.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.