Jeg har pudset kældervægge med Serpo 135. En yder- og en indervæg. Når man fører hånden over væggen, falder der lidt sand fra visse steder. Jeg vil gerne male væggene, men ved ikke om det bare er til at gå i gang?

var det ikke fugt på ydervæggen, som du pudsede??

Stod det ikke nogen tørretid inden maling på posen med Serpo? Ydervægge plejer man at male med maling, der lader fugten slippe igennem, sådan noget skal de vide hos en rigtig farvehandel.
Tjek ellers Serpo-producentens hjemmeside, når det gælder brug af forskellige slags har jeg fundet meget god info hos producenterne.
Der falder lidt sand fra pudsede vægge, hvis man ikke overfladebehandler dem med noget.

Så er det som det skal være? Bare at gå i gang med silikatmaling?

Endnu bedre er at male med kalkmaling. Det er betydeligt billigere og helt suverænt fugtighedsgennemtrængeligt. Meget frisk. Jeg tror også, at det vil forhindre sand-skridet.
Tip, køb kalkmaling på Sto. Jeg tror, at den kan brydes i andre farver end hvid også, hvis man nu ønsker det.

Hvor længe har pudset tørret? Det tager ret lang tid for pudset at tørre, især hvis det er koldt og fugtigt.

/N

Børstede du pudset et par timer efter at du lagde det på?

Pudsen har været på i en uge nu. Ingen børstning, skulle jeg have gjort det? Hvordan? Findes der nogen guide på nettet?

Nej du behøver ikke børste. Men lad det tørre i en måned eller helst to. Specielt nu når det er fugtigt ude. Det som er udendørs kan du male til foråret, når det har været tørt i en uge eller så. Brug en farve, der lader væggen ånde, f.eks. silicat farve.

Nja, det er jo indersiden af kældervæggene som jeg har pudset, de er støbte vægge og det føltes lidt øststat over dem :)

Du skrev ydervæg og indervæg og det tolkede jeg som ydersiden. Men det kan selvfølgelig være indersiden af en ydervæg og en væg, der bare vender mod et andet rum...

Præcis, her har det været mere end -30, så man vil jo være inde....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.