Har muret op kældervægge på min tilbygning med leca. Nu til mit spørgsmål: Ifølge maxit skal man dække leca'en med rødgrund under jord. Jeg vil sætte isodrän plader og undrer, om man ikke kan dække leca'en med almindeligt mørtel B i stedet. Eller almindelig std cement med 0-4mm sand i et tyndt lag. Hvad ville I foretrække???
Min 70-årige murer synes ikke, man behøver noget, men det føles som om, man burde dække det med noget...
Mørtel indeholder jo kalk. Gør det noget? Det føles som om, et tyndt betonlag suger mindre fugt.
Hvad siger I???
Taknemmelig for svar...
Min 70-årige murer synes ikke, man behøver noget, men det føles som om, man burde dække det med noget...
Mørtel indeholder jo kalk. Gør det noget? Det føles som om, et tyndt betonlag suger mindre fugt.
Hvad siger I???
Taknemmelig for svar...
jeg murede igen en kældergarage denne sommer og da murede jeg med leca, så "pudsede" jeg den del af fundamentet som var over jorden og slammade med murbruk-B under jorden......så drænerede jeg med platon osv......
Ville anbefale at slamme.....mit var jo udvendigt på fundamentet så jeg satte asfaltprimer og en gummidug ~50cm fra bunden på fundamentet(ved klacken) og op...men det indgår jo in platon drænings kittet......
mvh
M
Ville anbefale at slamme.....mit var jo udvendigt på fundamentet så jeg satte asfaltprimer og en gummidug ~50cm fra bunden på fundamentet(ved klacken) og op...men det indgår jo in platon drænings kittet......
mvh
M
Klik her for at svare