Vi skal male værkstedet i kælderen om, da malingen havde sluppet fra væggene. Har skrabet malingen af, og meget slap. Pudsen på væggen sidder meget løst - det er nok, at man rører eller børster lidt, så falder det af som støv eller sand.
Nu skal jeg pudse væggen, før vi maler. Spørgsmålet er - kan jeg pudse direkte på væggen, eller skal jeg først slamre og derefter pudse? Hørte noget om, at pudsen hæfter bedre da, og da tænkte jeg på, at pudsen på den eksisterende væg sidder så løst, så det måske kunne være godt.
Hvis jeg skal slamre, kan jeg bruge samme mørtel. KC pusmørtel 50/50 hedder den jeg fik.