Vil pudse mine vægge i køkkenet, væggene er af beton. Hvordan går jeg til værks?

Findes der noget specielt mørtel, der er egnet?

Man kan anvende almindelig Puds C. Det er godt at lægge primer først og sætte pudsnet, hvis der er revner i væggen. Fugt væggen med en stor kalk- eller tjære pensele. Derefter er det bare at påføre mørtlen, jævne det ud med en langskånske, lade det tørre lidt for derefter at skabe strukturen med en kalkbørste. Jeg synes, det er pænere, når pudset er ujævnt som en gammel kirke nogenlunde. Der er selvfølgelig lige så mange måder at gøre dette på som håndværkere. Det eneste, der er svært, er at lære, hvordan man påfører mørtlen. Men efter 5-6 kvm har man lært det :) . Der bliver meget mørtel på gulvet i starten... Mørtlen skal være præcis fugtig nok til at hæfte godt. Der findes nogle tråde om hvordan man pudser her på forummet.

Held og lykke

Tror det kan blive ret pænt, hvis jeg lykkes... for det er i køkkenet, jeg skal gøre det, og på den ene væg har jeg taget murstenen frem. Det er på den murstensvæg, at det meste af køkkenet vil blive monteret på. Det skal være IKEA`s Tidaholm (Eg).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.