Hej, begynder at få lidt kolde fødder nu ang. min fine idé om at støbe prisolrørene ind til radiatoren.
Væggen er muret med Finja Exakt (10 cm isolering i midten af lecablok).
Udenpå disse ligger der et metalnet og 5-10 mm puds, lavet af en professionel.

Det, der bekymrer mig nu, er, at det vil revne, når rørene bliver lidt varme, måske hæfter pudsen ikke på prisolplasten?
Skal jeg have net over, og hvor dybt skal røret hugges ind for at få en god puds? Antager de 3 mm, som de ligger under vægkanten nu, ikke er nok?
Se billeder!
Meget taknemmelig for alle tips? Måske bør man starte med husfixt i bunden?
Tænkte at hugge ind en form for klofastgørelse, der kan holde rørene på plads, så de ikke bevæger sig? Er dette nødvendigt, tror I?

• Væg med isolering, rør indstøbt i mørtel og radiator placeret under vindue. Viser byggematerialer og installationsdetaljer.
  • Murværk ses med en hånd, der holder et hvidt rør og et andet rødt stribet rør, indbygget mellem isoleret beton og puds.
N
Ser ingen problemer med at påføre 3mm c mørtel i omgange direkte på rørene. Forvåd lidt.
Mørtel er stenmateriale, og har ingen egentlige problemer med varme som træ og metal kan have.
Synes ikke du behøver net, da det er så tilstrækkelig tykt.
Det eneste problem er nok øverst, hvis det kun er 3 mm, det er tyndt for puds og kan revne.
Men der får du ikke plads til et net heller, så find på noget.
Brug ikke husfix.

3mm puds er efter min mening for lidt.
Men ellers er det bare at køre.
Jeg plejer at fastgøre rørene med søm eller skrue og så dutte på mørtel på ca. 2 steder per meter, når de er stivnede, så fjerne skrue og pudse.

Tak! Så har jeg lidt styr på det.

B
  • Synes
Daniel Larsson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.