Medlem
· Västra götaland
· 134 indlæg
Hej, begynder at få lidt kolde fødder nu ang. min fine idé om at støbe prisolrørene ind til radiatoren.
Væggen er muret med Finja Exakt (10 cm isolering i midten af lecablok).
Udenpå disse ligger der et metalnet og 5-10 mm puds, lavet af en professionel.
Det, der bekymrer mig nu, er, at det vil revne, når rørene bliver lidt varme, måske hæfter pudsen ikke på prisolplasten?
Skal jeg have net over, og hvor dybt skal røret hugges ind for at få en god puds? Antager de 3 mm, som de ligger under vægkanten nu, ikke er nok?
Se billeder!
Meget taknemmelig for alle tips? Måske bør man starte med husfixt i bunden?
Tænkte at hugge ind en form for klofastgørelse, der kan holde rørene på plads, så de ikke bevæger sig? Er dette nødvendigt, tror I?
Væggen er muret med Finja Exakt (10 cm isolering i midten af lecablok).
Udenpå disse ligger der et metalnet og 5-10 mm puds, lavet af en professionel.
Det, der bekymrer mig nu, er, at det vil revne, når rørene bliver lidt varme, måske hæfter pudsen ikke på prisolplasten?
Skal jeg have net over, og hvor dybt skal røret hugges ind for at få en god puds? Antager de 3 mm, som de ligger under vægkanten nu, ikke er nok?
Se billeder!
Meget taknemmelig for alle tips? Måske bør man starte med husfixt i bunden?
Tænkte at hugge ind en form for klofastgørelse, der kan holde rørene på plads, så de ikke bevæger sig? Er dette nødvendigt, tror I?
N
neo11
Husejer
· Stockholm/Bromma
· 2 470 indlæg
neo11
Husejer
- Stockholm/Bromma
- 2,470 indlæg
Ser ingen problemer med at påføre 3mm c mørtel i omgange direkte på rørene. Forvåd lidt.
Mørtel er stenmateriale, og har ingen egentlige problemer med varme som træ og metal kan have.
Synes ikke du behøver net, da det er så tilstrækkelig tykt.
Det eneste problem er nok øverst, hvis det kun er 3 mm, det er tyndt for puds og kan revne.
Men der får du ikke plads til et net heller, så find på noget.
Brug ikke husfix.
Mørtel er stenmateriale, og har ingen egentlige problemer med varme som træ og metal kan have.
Synes ikke du behøver net, da det er så tilstrækkelig tykt.
Det eneste problem er nok øverst, hvis det kun er 3 mm, det er tyndt for puds og kan revne.
Men der får du ikke plads til et net heller, så find på noget.
Brug ikke husfix.
Medlem
· Västra götaland
· 134 indlæg
Tak! Så har jeg lidt styr på det.
3mm føles lidt.
Det er let at fjerne nogle mm mere, så du får lidt bedre dækning på røret. I betragtning af at det er så lidt, ville jeg have taget et billigt stemmejern og hugget et par mm mere ud.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ch-trasnidarverktyg/stamjarn/stamjarn-125323/
Det er let at fjerne nogle mm mere, så du får lidt bedre dækning på røret. I betragtning af at det er så lidt, ville jeg have taget et billigt stemmejern og hugget et par mm mere ud.
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ch-trasnidarverktyg/stamjarn/stamjarn-125323/
Klik her for at svare