Hej!

Har brug for lidt tips og råd.

Har en væg af leca, som også er en ydervæg og støttemur. Der er isodrän på ydersiden. Nu skal jeg fixe den på indersiden. Men ved ikke, hvad jeg skal gøre? Finishen er ikke supervigtig, da det er i en garage, som vil blive brugt.... :)

En tanke, jeg havde, var at pudse væggen med finbeton og en stålglitt? Gipsmørtel eller almindelig spartelmasse føles lidt dumt på en ydervæg, ikke?

Nogen, der har nogle forslag?
 
Finbeton kan jo ikke arbejdes med, brug Pudsbrug B.
 
Hydraulisk kalkmørtel går også godt.
 
Tak for svaret! :)

Har pudset en lille overflade med finbeton og synes, at det faktisk bliver helt okay!
Og det føles som om betonen også giver en hårdere væg end pudsemørtel.

Med pudsemørtel skal jeg vel lægge en rødgrund først også? Eller?

Tak! :)
 
Jeg har slashet puds direkte på leca, og det hænger fast...
 
Selvom man måske synes, at det bliver en fin hård overflade, kan den blive for hård. Mindste lille mikroskopiske sætning, og "skallen" revner. Derfor plejer man at bygge svagere udad end den bærende konstruktion (eller underliggende puds) er. Jeg ville nok vælge en magrere mørtel til pudseformål end hvad finbeton er.
 
Har anvendt B-brug på leca fungerer fint, beton er ikke så godt hvad jeg har forstået
 
Stort tak for alle tips og overvejelser!!
Præcis det, jeg havde brug for at høre! :)

Bliver nok til at bruge b-bruk da. Kommer alligevel til at male væggen hvid med silikat bagefter, så gør det ikke noget, om man får det klassiske rutemønster i pusten! :)

Forvander man lecablokkene, inden man lægger på pudsen?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.