Hej!

Jeg er ved at lave et udekøkken på ca. 25 kvm.
Alt mures op i leca, og nu i weekenden skal jeg støbe bordpladerne på stedet.

Jeg vil pudse lecaen bagefter og har googlet og kigget rundt en del på nettet om, hvordan man gør, med at man skal grundpudse først, så på med net og til sidst på med selve pudsen.
I min lokale Bolist butik spurgte jeg om dette, og han sagde så
- Nej nej, det er nok at du bare lægger puds på, den metode du siger er mere til husvægge...

Er det nok at bare pudse direkte på lecaen, eller bør jeg grundpudse først?

Det afhænger vel af, hvor ofte du vil gøre det om. Jeg ville ikke have sprunget grundingen over. Nettet ville jeg måske (med vægt på måske) have undladt afhængigt af, hvordan konstruktionen ser ud. Hvis udekøkkenet står udendørs, dvs. ikke under tag, ville jeg helt sikkert have gjort det "som man skal". Alt for at det skal holde så længe som muligt.

• Synes
Lillen23
  • Laddar…
Tak for svaret,

Ja det står ude med tag over. Ved du hvilket man grunder med?

De plejer at hedde enten rødgrund eller grundningsbruk afhængig af hvilken producent man bruger.

• Synes
Lillen23
  • Laddar…
-RB- -RB- sagde:
De plejer at hedde enten rødgrund eller grundningsbruk afhængigt af hvilken producent man anvender.
Tak!

Hvordan gik det med køkkenet? Kan man se et billede?

N nybyggarn3 sagde:
Hvordan gik det med køkkenet? Kan man få se et billede?
blev sådan svært det var meget svært at pudse igen hvor jeg havde mine brädor som mannavulet trække pudset af med. Hjørnerne var også lidt tricky men men nu er det gjort og malet. Maleriet kan ikke ses her

• Grå betonvæg i haveprojekt, med glat pudset overflade tæt på træterrasse og grus. Væggen er nymalet, men malingen vises ikke.
  • Betonkonstruktion med pudsede overflader og synlige hjørner, beliggende ved siden af en træterrasse og grusbelægning i en have.
Tak for opdateringen. Jeg synes det ser godt ud. Jeg overvejer selv at bygge et udekøkken med leca og tag, der bæres op af stolper, som står på muren. Jeg ville blive meget glad, hvis du orker at lægge flere billeder op af helheden.

N nybyggarn3 sagde:
Tak for opdateringen. Jeg synes det ser godt ud. Jeg overvejer selv at bygge et udekøkken med leca og tag, der bæres op af stolper, som står på muren. Jeg ville blive meget glad, hvis du kunne lægge flere billeder op af helheden.
tak så meget kan lægge op billeder i morgen på hvordan det ser ud nu

• Synes
nybyggarn3
  • Laddar…
N nybyggarn3 sagde:
Tak for opdateringen. Jeg synes det ser godt ud. Jeg overvejer selv at bygge et udekøkken med leca og tag, som bæres af stolper, der står på muren. Jeg ville blive meget glad, hvis du orker at lægge flere billeder op af helheden.
sådan ser det ud nu.
Har ikke trukket el eller bygget lågerne endnu

• Udendørs rum med halvtag og betonoverflader, ingen elektricitet eller skabsdøre installeret endnu, med udsigt over træer i baggrunden.
  • Udendørs halvfærdigt udekøkken under en pergola med grå betonoverflader, plads til grill. Ingen el eller skabslåger endnu.
  • Pergola under konstruktion i have med uferdige el-arbejder og manglende skabe, ved siden af et hus.
  • Udendørs halvbygget pergola på terrasse. Ingen elektriske installationer eller skabslåger endnu. Klar blå himmel og grøn græsplæne.
  • Synes
Marlen Eskilsson og 2 andre
  • Laddar…
Ja sørme så flot. Det der kommer til at blive fantastisk, når det er færdigt.

Jeg planlægger noget lignende med den forskel, at køkkenet kommer til at være delvist nedgravet (skrånende grund), hvilket betyder, at muren delvis bliver en støttemur.

• Synes
Lillen23
  • Laddar…
Tak så meget!
Du kan vise dit, når du er færdig.

• Synes
mackee
  • Laddar…
Bumper denne trådstart.
Er der nogen, der har "fusket" med pudsningen og har evalueret?

L Lillen23 sagde:
så här ser det ut nu.
Har inte dragit el eller byggt luckorna än
Hej,
Snyggt utekök, jag håller på med samma grej.
Hur har du fäst dina stolpar ? Står dom på plint eller är de skruvade i lecan ?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.