Jeg skal udvide badeværelset i en gammel lejlighed. Desværre var murene mindre omhyggelige, men det betød vel ikke så meget dengang der var to forskellige rum.
Men nu er konsekvensen, at jeg har en murstensvæg, der er lidt buet, og den skal blive helt jævn, så jeg kan sætte fliser op.

Findes der et system med justerbare lister? Har desværre ingen bordsav, så jeg kan save mine egne i passende tykkelse.

Eller burde jeg løse det på en anden måde?

Undrer også hvilket mørtel jeg burde bruge, og om net er nødvendigt ved en tykkelse på 3-4 cm? Hvordan fæstnes net bedst på mursten i så fald?

Jeg spikrede lægter 22x45 op og pudsede på, uden net. Blev nogle lag puds.

Problemet er, at på midten behøver jeg måske 1 cm puds. Men på siderne af væggen 3-4 cm. Væggen er totalt 2,5 m lang. Så jeg tænker, at det ikke er nok med lister på siderne. Det bliver for langt afstand til at kunne trække retskinnen og få alt korrekt.

Tror jeg så =)

Beroenede på hvordan det ser ud, så må du sætte ribber ud i kanterne/hjørnerne, og derefter synes jeg, at ca. 40-60 cc er passende. Byg et rum ad gangen og afslut med finpudsning. Jeg tror, det bliver for svært at skabe justerbare ribber, nu bliver det mere mørtel, der går ud.

Hvis der kan være nemmere måder med fx gips for at få det lige, kan nogen anden svare på.

Ja væggen skal jo deles op på en eller anden måde alligevel. Klarer jo ikke at blande og få op al puds hurtigt nok.

Men som amatør tænkte jeg, at der måske fandtes andre smartere systemer end trælister.

Forresten, hvilken slags puds er at anbefale?

S stefand sagde:
Ja, væggen skal jo opdeles på en eller anden måde alligevel. Klarer ikke at blande og få al puds op hurtigt nok.

Men som amatør tænkte jeg, at der måske fandtes andre smartere systemer end trælister.

Forresten, hvilken slags puds kan anbefales?
Puds og murværk C. Jeg har testet Byggmax mærke, som jeg ikke brød mig om overhovedet. Prøvede så med Finja, som var meget bedre. En tredje gang prøvede jeg Bauhaus Probau, som var meget billigere, og jeg bemærkede ingen forskel mellem den og Finja. Dejligt at få store mængder leveret hjem for et par hundrede.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.