Har skåret lidt i nogle støttemure, der er støbt i beton. Murene er i dag pudset med et tyndt lag, sig ~10mm. Pudsens er latterligt hård, hvilket tyder på meget høj cementindhold. Jeg anslår sandstørrelsen til 0-2mm. Nu har jeg brug for at pudse overfladerne, hvor jeg har skåret, og jeg undrer mig over, hvad jeg skal bruge for mørtel samt eventuelt forarbejde?
Jeg har søgt en del gamle tråde, og der er mange meninger. Jeg har også ringet til Webers kundeservice (som jeg synes plejer at være meget kompetent) og fik fat i en fyr, der heller ikke kunne give klare svar.
Har tidligere repareret mindre pudsflader på soklen af huset med cementmørtel A da også denne pus var stenhård (minder meget om den på betonmurene). De pudsninger blev gode, men der blev meget store og grimme farveforskelle mellem gammel og ny pus.
Hvad er jeres forslag?
Jeg har søgt en del gamle tråde, og der er mange meninger. Jeg har også ringet til Webers kundeservice (som jeg synes plejer at være meget kompetent) og fik fat i en fyr, der heller ikke kunne give klare svar.
Har tidligere repareret mindre pudsflader på soklen af huset med cementmørtel A da også denne pus var stenhård (minder meget om den på betonmurene). De pudsninger blev gode, men der blev meget store og grimme farveforskelle mellem gammel og ny pus.
Hvad er jeres forslag?
Virker som om det er pudset med A brug, så det bedste er at fortsætte med samme type brug som du allerede har.
Det kan ofte være lidt problemer med vedhæftningen, hvis betonen er meget glat, så plejer man at rødgrunde og net. Men da det drejer sig om reparationer i dit tilfælde, skal du bruge Cementbrug A (Webers har 0-2 mm fraktion, de andre 0-3).
Farveforskellene skyldes oftest, at sandet i brugen kommer fra forskellige steder. For at løse dette kan du finpudse alt (påfør med stålbræt og filt det ud) med 0-1mm B-brug (weber 133 pudsbrug b hånd). Hvis du vælger at gøre dette, kan du også lave reparationerne med samme brug.
Farveforskellene skyldes oftest, at sandet i brugen kommer fra forskellige steder. For at løse dette kan du finpudse alt (påfør med stålbræt og filt det ud) med 0-1mm B-brug (weber 133 pudsbrug b hånd). Hvis du vælger at gøre dette, kan du også lave reparationerne med samme brug.
et Cementmørtel A kan man jo gøre alt med bortset fra at have på madpakken i stort set, fungerer til det meste..
Combimix C mørtel er fine ting at afslutte med, meget lille ballast.
Combimix C mørtel er fine ting at afslutte med, meget lille ballast.
Klik her for at svare