Sprukken og skrællet maling på væggen omkring et vinduesindfatning med synlig puds nedenunder. Indvendig karm med afskallet maling og synlig puds, viser områder med skader omkring et vindue i en lejlighed. Afskallet indendørs puds omkring et vinduesramme med synlig skrællet lag, muligvis gammelt maling eller puds, der kræver renovering. Afskallet maling omkring et vindue, der viser en delvis flagnende gips- eller pudsoverflade, som kræver reparation og maling. Afskallet maling på indvendig væg ved vindueopbygning, viser skrællet gips eller puds med ujævn overflade og malingsrester i flager.
Hej!
Har købt en lejlighed, som har stået tom et stykke tid, hvor pudset(?) omkring vinduerne indvendigt er løsnet. Hvilken fremgangsmåde er bedst for at fjerne den gamle maling, og hvilket materiale bruger jeg for at få en glat overflade før maling, eller kan man male på den ru overflade med det samme? Er det bare malingen, der er skallet af? Skrabe af med morakniv og så slibe den ru overflade ned og bare male på, eller skal jeg bruge noget andet materiale først? Hvilken maling anbefales? Hjælp en forvirret fyr, som skal renovere sin første lejlighed. Se billeder nedenfor.

Ser ud som om der er flere lag maling, der slipper
Forhåbentlig løsner resten rundt omkring også let. Tag en spartel og skrab alt løst af. Ser jo fint ud under synes jeg, prøv at tørre det nederste lag med en klud, kan være to ikke-kompatible malinger der har forårsaget slippet

Senest redigeret:
T topmount sagde:
Ser ud som om der er flere lag maling der slipper
Forhåbentlig løsner resten omkring også let. Tag en spartel og skrab alt løst væk. Synes det ser fint ud nedenunder, prøv at tørre det nederste lag af med en klud, det kan være to ikke-kompatible malinger der har forårsaget afskalningen
Tak for svar! Overfladen nedenunder ser fin ud men er lidt ujævn. Måske kan den slibes ned med 120 papir? Skal man bruge en speciel maling eller fungerer loft-/vægfarve? Det ser næsten ud som om der har været træfarve på før.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.