Godaften...
Vi skal renovere vores skorsten, der har revner, hvilken puds og maling skal vi bruge for at få bedste resultat..? Skal jo kunne tåle varmen.
Mvh Hansen
 
Hvor varm har I tænkt jer, at skorstenen skal være på ydersiden egentlig? Vores skorsten har tapet på...

Hvis huset er gammelt, anbefaler jeg kalkmørtel, ellers en form for KC-mørtel. Jeg har selv pudset med Maxit Serpo 135 "Handpuds," som jeg syntes var meget let at arbejde med.

Farve spiller ingen rolle. Men kalkfarve er rart!
 
Der findes pigment til at blande i pudsen, så den får næsten samme farve som den maling, man skal male den med, på den måde er revner ikke så synlige. Man kan også med fordel male med strukturfärg for at modvirke, at revner bliver synlige.
 
D
Har I nogen tips til en flot farve at male en skorstensstok i.

Jeg har en hvidmalet skorstensstok, som ikke bryder pænt mod mine hvide vægge. Jeg ville helst have teglfarven (umalet), men det er for meget arbejde at fjerne malingen, kan man mon male i en slags tegl- eller rustfarve?

//Daniel
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.