Jeg skal pudse væggene i kælderen og har nu banket alt gammelt kalkmørtel ned. Når støvet har lagt sig, er jeg begyndt at fræse kanaler til ny el, data, antenne og kabler til hjemmebio mm. Når al fræsning er færdig, skal jeg vaske væggene og fjerne alt støv. Væggene er betonhulsten, og de er ikke helt lige.

Jeg er bange for revner i pudset efter jeg har fræset i væggene. Jeg tænker at reparere sporene med beton og lukke alle store huller. Men hvad er næste skridt. Skal jeg nette og så pudse, eller behøver man prime. Nogle kalkmørtel virker passende, da det har siddet der før. Men er der noget jeg skal tænke på?

Kældervæg af betonelementer med spor til kabler og stikkontakter under renovering. Væggene har ujævne overflader og reparationer pågår. Kælder under renovering med ujævne betonvægge, sporede kanaler, værktøj og en stige. To små vinduer og et varmeapparat på væggen.

Hvis det er betonghålsten, så ville jeg pudse direkte med almindeligt c-brug.

Exostor sagde:
Om det är betonghålsten så skulle jag putsa direkt med vanligt c-bruk.
Har bestemt mig for ikke at gøre dette selv. Havde en fyr hjemme, som sagde det samme. Første lag lägger han pust med cement, sen anden og tredje bliver finere for glat overflade. Han sagde, at man ikke behøver net.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.