Håber dette er det rigtige forum at spørge i  :-?

Vi har et stykke gipsvæg (ca. 2-3 kvm), som vi gerne vil have til at se pudset ud. Vi har tidligere lavet nogle vægge med finspartel, blev sådan lidt. Har læst et eller andet sted, at man kan bruge husfix, men det er så vanvittigt dyrt.
Er der nogen god teknik og materiale til at få en "pudset"-effekt på en gipsvæg???

Et rimeligt billigt tip, som jeg har hørt, er at prime væggen og derefter påføre fliseklæb. Altså mørtel som du bruger, når du sætter fliser op i køkken og badeværelse. Resultatet afhænger derefter helt af, hvordan du gør, når du først har "pudset" på væggen ;)
Men det skal nok blive godt.

Mal med sandfarve

Fliseklæber virker ikke dumt, men dit tip Mathias ser ud til at være præcis det, vi vil have. Måske skulle vi finde ud af, hvad det koster :)

Sandfarvet har vi overvejet tidligere, men vi vil ikke have så knudrede, skarpe og hårde vægge, som det ser ud til at blive af det.

Må man hoppe på og spørge om tips til overvejelser vi har om at lave en falsk skånevæg, som vi kalder det, i vores kælder. I dag er langsiderne beklædt med fyrretræspanel, og inspektionsmanden opdagede ingen fugt. Vi ville gerne lade en side få udseende af en bindingsværksvæg, altså en hvidpudset overflade med falske bjælker.

Alternativ et er at fjerne panelet og trække om el mv. og pudse, hvilket kan være et unødvendigt stort arbejde blot for en sjov ting.

Alternativ to er at få pudsstruktur på panelet, men så bliver det ligesom falsk falsk, altså en stribet pudset væg...?

Alternativ tre er at bredspartle 6 m panel og pudse.

Alternativ 4 er at sætte gipsplader op og pudse.

Hvad kan fungere bedst? Det er jo en kælder, og man har jo fugt i tankerne. Det vil blive vores første arbejde med huset, og vi håber, at vi lærer efterhånden, men det er skønt med et sted at spørge!

Milkshaken
Dette mørtel bruger jeg til mine kælder ydervægge,,,,
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=6158

Jeg påførte det med Skærsklevel og kanitz, derefter jævnede jeg det ud med kanitsen,,, der er mulighed for at få det som en pudset overflade,,,, men jeg valgte at kvaste efter og lave lidt mønster,,, væbn dig gerne med en mindre malerpensel også for at komme til i vinkler og lofter....

jeg fandt mørtlen meget smidig,,,,, Jeg bruger et piskeris til boremaskinen og blander i en spand, hvilket jeg synes er passende med den fart jeg har...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.