Hej
Jeg har en stue på overetagen, hvor væggene for det meste er dækket med hvidmalet træpanel. Desværre har jeg overtaget huset fra nogle nærigrøve, så panelen er af værste slags. Der er huller efter knaster i forskellige størrelser. Ikke kun få, men ret mange. Nu har jeg brug for tips til, hvordan jeg skal fylde disse huller, når jeg skal male om. Da hullerne på de fleste steder går lige igennem panelen, kommer jeg ikke langt med almindelig spartel. Har forsøgt at fylde med skumgummi+spartel, men skumgummien "krøb ud" efter et stykke tid. Håber nogen har et godt tip.
/Lena
Jeg har en stue på overetagen, hvor væggene for det meste er dækket med hvidmalet træpanel. Desværre har jeg overtaget huset fra nogle nærigrøve, så panelen er af værste slags. Der er huller efter knaster i forskellige størrelser. Ikke kun få, men ret mange. Nu har jeg brug for tips til, hvordan jeg skal fylde disse huller, når jeg skal male om. Da hullerne på de fleste steder går lige igennem panelen, kommer jeg ikke langt med almindelig spartel. Har forsøgt at fylde med skumgummi+spartel, men skumgummien "krøb ud" efter et stykke tid. Håber nogen har et godt tip.
/Lena
Jeg er enig med Nimajneb, riv det sparer tid i længden og så bliver det meget bedre. Havde samme dilemma i vores hus på et sted og prøvede først med spartelmasse men syntes det var svært at få et tilfredsstillende resultat så jeg rev det i stedet. Tog ikke så lang tid at gøre det ordentligt.
Tak for svarene. Riva ner er ikke en mulighed. Det bliver for dyrt, da jeg skal hyre håndværkere. Hvordan virker det at lægge i plastic padding? Bliver det en hård overflade? Jeg har prøvet med snedkerspartel, og det synker ind efterhånden og føles som et evighedsarbejde.
/Lena
/Lena
Det bliver stenhårdt... Sørg for ikke at få "for meget," for det er ikke så sjovt at slibe væk i større mængder. Kræver evt. et ekstra lag maling, da de lappede områder nogle gange kan ses igennem.RealRookie sagde:
Hvorfor ikke prøve selv... At sætte indvendig panel op er som at bygge lego, og en snedker kan sikkert ordne 2-3 meter væg i timen. Panelet koster fra 100 kr/m2 og opefter (kvalitets- og spildafhængigt)RealRookie sagde:
Alternativt kan du jo tapetsere i stedet for panel
Klik her for at svare