Hej
Jeg har en vaskekælder i kælderen, hvor pudset på en af væggene (som er en ydermur, dvs. husets fundament) slipper visse steder. Jeg er begyndt at flise vægge, men kun en indervæg indtil videre, som var stabil og fast.
Væggen, som er påvirket, skal flises, og i hjørnet skal der være en bruser.
Hvilke trin skal jeg tage her?
Fugtspærre mod ydervægge i kælderen - skal ikke sættes eller hvad?
Er det nok at banke løs puds væk og derefter enten spartle op til en jævn overflade eller lade fliseklæberen klare ujævnhederne?
Ydervæggene er muret op med blokke, og huset er fra -46.
Jeg har en vaskekælder i kælderen, hvor pudset på en af væggene (som er en ydermur, dvs. husets fundament) slipper visse steder. Jeg er begyndt at flise vægge, men kun en indervæg indtil videre, som var stabil og fast.
Væggen, som er påvirket, skal flises, og i hjørnet skal der være en bruser.
Fugtspærre mod ydervægge i kælderen - skal ikke sættes eller hvad?
Er det nok at banke løs puds væk og derefter enten spartle op til en jævn overflade eller lade fliseklæberen klare ujævnhederne?
Ydervæggene er muret op med blokke, og huset er fra -46.
Mit hus har samme alder. Samme problem og jeg flisede hele vaskekælderen.M mazz sagde:Hej
Har en vaskekælder, hvor pudset på den ene væg (som er en ydervæg dvs husgrunden) slipper nogle steder. Jeg har påbegyndt flisearbejdet på væggene, men kun en indervæg indtil videre, som var stabil og fast.
Væggen, der er påvirket, skal flises, og i hjørnet skal der være en bruser.
Hvilke trin skal jeg gøre her?
Fugtspærre mod ydervægge i kælderen - skal ikke sættes, eller hvad?
Er det nok at banke løs puds af og derefter enten spartle op til en jævn overflade eller lade fliseklæberen løse ujævnhederne?
Ydervæggene er murede blokke, og huset er fra -46.
Bankede alt løst puds af. Vaskede med højtryksrenser, roterende dyse. Reparerede alle steder, hvor pudset var væk med pudsmørtel og derefter flisede. Har fungeret helt fint.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 249 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48,249 indlæg
Vad skulle det kunna bli i en oisolerad källare med betonggolv och väggar i ett gammalt hus?M mgranbom sagde:
Duschkabin är djävulens påfund och ett helsicke att hålla rent.
Hej,M mazz sagde:Hej
Har en vaskerum i kælderen hvor pudset på en væg (som er en ydervæg dvs husgrund) slipper nogle steder. Jeg har påbegyndt flisebelægning af vægge, men kun en indervæg indtil videre, som var stabil og fast.
Væggen som er påvirket skal flisebelægges og i hjørnet skal der være en bruser.
Fugttætning mod ydervægge i kælder - skal ikke sættes, eller hvordan?
Er det nok at banke løs puds væk og så enten spartle op til en jævn overflade eller lade fliselimet løse ujævnhederne?
Ydervæggene er murede blokke og huset er fra -46.
Vi havde tilsvarende situation i vores hus fra -23.
Løs puds og beton blev banket bort, væg og gulv repareret med kalkpuds henholdsvis beton/flydespartel.
Diffusionsåbent tætningslag blev lagt på gulv, lidt større end brusearealet, og ca. 10 cm op på væg.
Derefter klinker og fliser.
Beskrivelse af vådrum i kælder med indtrængende fugt
https://media-pms2.schoenox.net/schonox/brochures/vatrum-i-kallare.pdf
/mvh Micke
Klik her for at svare