Vi har et etplanshus fra -88 vinkelhus. Alle overflader er fyldt til bristepunktet, så ønsket om mere plads er stort!
Eftersom en flytning og skift af hus ikke er aktuelt af forskellige årsager, er det kun tilbage at finde en måde at bygge ud/om. Dette viser sig også ret problematisk, da vi helst af alt bare ønsker et rum til. Det er lidt dumt at løfte hele taget og lægge en etage til kun for det! At bygge ud huskroppen bliver også svært, da grunden og huset er klemt inde i et villakvarter, som ikke tillader hvilke som helst "husformer"!
Nu har vi så tænkt på at indrette et større rum på den eksisterende loft! Ved ikke om dette er muligt i et etplanshus dog. Har I idéer eller erfaringer med lignende? Vores tanke er at lave en trappe op til en slags hems, hvor et større (i det mindste til gulvarealet) rum indrettes. Det ville kræve at tagspær skulle laves om samt regel, isolere etc..... Min første tanke er, at det måske er den billigste måde at få et rum til.
Hvad tror I? Er det rimeligt? Hvad kan det koste hvis byggefirmaet skal gøre alt undtagen finpudsningen?