4,942 læst ·
4 svar
5k læst
4 svar
Problem med Pergo laminatgulv som skrumper
Beklager for langt indlæg
Det drejer sig om pergo original excellence White oak long plank 4v, det skal være en lidt højere kvalitet påstod de i hvert fald.
Jeg købte 200m² og har det i hele huset bortset fra badeværelse & vaskerum.
Til problemet. Fik materialet leveret i 2 forskellige leverancer med ca. 2 dages mellemrum, og da jeg kunne løfte hele pallen ind i huset så gjorde jeg det straks med begge paller og havde dem i rette temp/klima i nærmere 1 måned inden det blev lagt.
Og de sagde, at maks længde er 13,5m uden samling, og da jeg har åben planløsning og havde 13,1m så er jeg i hvert fald under grænsen om end tæt på den.
Købte samtidig også Pergo diffusionsspærre med skum som er med tape-samlinger.
Fik instruktioner om, at der skulle være 7mm i afstand ved væggene, og byggefirmaet lagde det sådan, og krydsede samlingerne præcis som jeg ønskede, dvs i halvplanks-trin så det ser ud til at være samlet på regler, flot men meget spild!
Efter ca. 1 måned begyndte der at ses en sprække ved fodlisten, og da tog jeg listerne af og lagde en 5mm unit nederst på bagsiden, så jeg lænede listen ud og skjulte sprækken for at dække det, tænkte det får virke.
Det gik kun en uge til, så havde jeg en sprække igen, og den voksede efterhånden.
Til sidst, da det stoppede af, tog jeg løs og målte, havde 28mm til væg, dvs gulvet havde krympet med 21mm/siden!
Det er lagt på støbt plade som var 1,5 år gammel med vandbåren gulvvarme som havde været i gang i ca. 6 måneder og havde almindelig rumtemperatur hele tiden, så det skulle ikke have påvirket noget.
Det blev lagt med Pergo tætningsmiddel i samlingerne i gangen for at minimere risikoen for fugtskader der, men der har det trukket fra hinanden ca. 2mm på kortsidernes samlinger.
Og fra Pergos side skyder de skylden på, at jeg ikke får låse gulvet med en kamin som vi har, men den står på midten, og det har krympet på begge sider, så det køber jeg ikke.
Til hele dette område gik der en af pallerne, og resten af huset er lagt fra den anden palle, og der har jeg ingen problemer med krympning osv.
Det første svar jeg fik fra Pergo var, at det må have været en produktionsfejl på det første parti, at det må have haft en for høj fugtighed, og det lyder meget sandsynligt, men så blev sagen overladt til en anden person som bare kom med undskyldninger og for til sidst at blive kontaktet af en repræsentant fra Norge som skulle have alle oplysninger igen fra starten hvilket de fik, og så får jeg ingen kontakt med nogen fra Pergo.
Jeg mener at de som mindst skal stå for materiale & arbejdsomkostninger for at udskifte gulvet - det er en del arbejde da det er i køkken & stue, så vi må flytte ud imens også. Spørgsmålet er bare hvordan/hvis jeg skal drive dette videre? Hvis der er nogen chance for at komme nogen vegne med det her?
Der er gået 3 år siden dette rod startede, og man er som træt og ville så ikke anbefale nogen andre at købe fra dem efter dette.
Det letter heller ikke at byggefirmaet som gjorde arbejdet er gået konkurs, ikke fordi man anklager dem for at have gjort fejl, da det blev gjort efter alle kendte forskrifter/anbefalinger.
Nogen flere som har været ude for noget lignende?
Tips til hvordan man skal drive dette videre?
Det drejer sig om pergo original excellence White oak long plank 4v, det skal være en lidt højere kvalitet påstod de i hvert fald.
Til problemet. Fik materialet leveret i 2 forskellige leverancer med ca. 2 dages mellemrum, og da jeg kunne løfte hele pallen ind i huset så gjorde jeg det straks med begge paller og havde dem i rette temp/klima i nærmere 1 måned inden det blev lagt.
Og de sagde, at maks længde er 13,5m uden samling, og da jeg har åben planløsning og havde 13,1m så er jeg i hvert fald under grænsen om end tæt på den.
Købte samtidig også Pergo diffusionsspærre med skum som er med tape-samlinger.
Fik instruktioner om, at der skulle være 7mm i afstand ved væggene, og byggefirmaet lagde det sådan, og krydsede samlingerne præcis som jeg ønskede, dvs i halvplanks-trin så det ser ud til at være samlet på regler, flot men meget spild!
Efter ca. 1 måned begyndte der at ses en sprække ved fodlisten, og da tog jeg listerne af og lagde en 5mm unit nederst på bagsiden, så jeg lænede listen ud og skjulte sprækken for at dække det, tænkte det får virke.
Det gik kun en uge til, så havde jeg en sprække igen, og den voksede efterhånden.
Til sidst, da det stoppede af, tog jeg løs og målte, havde 28mm til væg, dvs gulvet havde krympet med 21mm/siden!
Det er lagt på støbt plade som var 1,5 år gammel med vandbåren gulvvarme som havde været i gang i ca. 6 måneder og havde almindelig rumtemperatur hele tiden, så det skulle ikke have påvirket noget.
Det blev lagt med Pergo tætningsmiddel i samlingerne i gangen for at minimere risikoen for fugtskader der, men der har det trukket fra hinanden ca. 2mm på kortsidernes samlinger.
Og fra Pergos side skyder de skylden på, at jeg ikke får låse gulvet med en kamin som vi har, men den står på midten, og det har krympet på begge sider, så det køber jeg ikke.
Til hele dette område gik der en af pallerne, og resten af huset er lagt fra den anden palle, og der har jeg ingen problemer med krympning osv.
Det første svar jeg fik fra Pergo var, at det må have været en produktionsfejl på det første parti, at det må have haft en for høj fugtighed, og det lyder meget sandsynligt, men så blev sagen overladt til en anden person som bare kom med undskyldninger og for til sidst at blive kontaktet af en repræsentant fra Norge som skulle have alle oplysninger igen fra starten hvilket de fik, og så får jeg ingen kontakt med nogen fra Pergo.
Jeg mener at de som mindst skal stå for materiale & arbejdsomkostninger for at udskifte gulvet - det er en del arbejde da det er i køkken & stue, så vi må flytte ud imens også. Spørgsmålet er bare hvordan/hvis jeg skal drive dette videre? Hvis der er nogen chance for at komme nogen vegne med det her?
Der er gået 3 år siden dette rod startede, og man er som træt og ville så ikke anbefale nogen andre at købe fra dem efter dette.
Det letter heller ikke at byggefirmaet som gjorde arbejdet er gået konkurs, ikke fordi man anklager dem for at have gjort fejl, da det blev gjort efter alle kendte forskrifter/anbefalinger.
Nogen flere som har været ude for noget lignende?
Tips til hvordan man skal drive dette videre?
Medlem
· Västra Götaland
· 780 indlæg
21 mm krymp per side er jo ganske meget. Især hvis partiet har ligget indendørs i en måned inden monteringen.
Vi reklamerede et Pergogulv for nogle år siden, og det var ingen problemer. Fik nyt gulv og en rimelig økonomisk kompensation for at lægge gulvet igen.
De har garanti af en grund. Stå fast og få det byttet!
Vi reklamerede et Pergogulv for nogle år siden, og det var ingen problemer. Fik nyt gulv og en rimelig økonomisk kompensation for at lægge gulvet igen.
De har garanti af en grund. Stå fast og få det byttet!
Er nysgerrig på, hvordan det er gået for jer med gulvet?MatsGyver sagde:
Beklager det lange indlæg
Det drejer sig om pergo original excellence White oak long plank 4v, som skulle være en lidt højere kvalitet påstod de i hvert fald.
Til problemet. Fik materialet leveret i 2 forskellige leverancer med ca. 2 dages mellemrum, og da jeg kunne løfte hele pallen ind i huset, gjorde jeg det med det samme med begge paller og havde dem i rigtig temp/klima i næsten 1 måned, før det blev lagt.
Og de sagde, at maks. længde uden samling er 13,5m, og da jeg har åben planløsning og havde 13,1m, så er jeg i hvert fald under grænsen om end tæt på den.
Købte samtidig også Pergo diffusionsspær med skum, som er med tape-samlinger.
Fik instruktioner om, at der skal være 7mm spalte ved væggene, og byggefirmaet lagde det sådan, og skar samlingerne på nøjagtig den måde, jeg ønskede, dvs. i halvplank-skridt, så det ser ud til at være skåret på bjælker, pænt men meget spild!
Efter ca. 1 måned begyndte der at blive synlig en sprække ved sokkellisten, og da tog jeg listerne af og satte en 5mm unit nederst på bagsiden, så jeg kunne vippe listen ud og skjule sprækken for at dække det, tænkte jeg, at det måtte fungere.
Gik kun en uge mere, så havde jeg en sprække igen, og den voksede efterhånden.
Til sidst, da det stoppede, tog jeg ud og målte og havde 28mm til væggen, dvs. gulvet var skrumpet med 21mm/side!
Det er lagt på en støbt plade, som var 1,5 år gammel med vandbåren gulvvarme, som havde været i gang i ca. 6 måneder og havde almindelig rumtemperatur hele tiden, så det burde ikke have påvirket noget.
Det blev lagt med Pergo tætningsmiddel i samlingerne i gangen for at minimere risikoen for fugtskader der, men der er det trukket fra hinanden med ca. 2mm på kortsidernes samlinger.
Og fra Pergos side skylder de på, at jeg ikke må låse gulvet med en kamin, som vi har, men den står i midten, og det er krympet på begge sider, så det køber jeg ikke.
Til hele dette område gik den ene palle, og resten af huset er lagt fra den anden palle, og der har jeg ingen problemer med krympning osv.
Det første svar, jeg fik fra Pergo, var, at det må have været en fabrikationsfejl på den første part, at det må have haft en for høj fugtighed, og det lyder meget sandsynligt, men så blev sagen overdraget til en anden person, som bare kom med undskyldninger og til sidst blive kontaktet af en repræsentant fra Norge, som skulle have alle oplysninger igen fra begyndelsen, hvilket de fik, og så får jeg ingen kontakt med nogen fra Pergo.
Jeg mener, at de som minimum skal stå for materialer og arbejdsomkostninger for at udskifte gulvet - det er en hel del arbejde, da det er i køkken & stue, så vi må flytte ud i mellemtiden. Spørgsmålet er bare, hvordan/om jeg skal forfølge dette videre? Om der er nogen chance for at komme nogen vegne med det her?
Der er gået 3 år siden dette elendighed begyndte, og man er så træt og ville da ikke anbefale nogen andre at købe fra dem efter dette.
Det hjælper heller ikke, at byggefirmaet, der gjorde arbejdet, er gået konkurs, ikke fordi man anklager dem for at have gjort forkert, da det blev gjort efter alle kendte forskrifter/anbefalinger.
Er der andre, som har oplevet noget lignende?
Tips til, hvordan man skal forfølge dette videre?
Vi har reklameret et gulv fra Pergo, vi har lagt i køkken samt gang. De godkendte reklamationen for flere år siden, men har derefter bare forsinket og forsinket.
Nu er det gået så langt som til en retssag, da de nægter at erstatte omlægningen af gulvet, selvom de har anerkendt, at der er materialefejl på det. Har advokat indblandet, som står for al dialog med pergo/unilin nu, men er nysgerrig på flere, der er i lignende situation.
Er blevet så vred, rent ud sagt, over deres opførsel, at vi har besluttet at forfølge dette til den bitre ende. Hvordan har I handlet?
Vi er i omtrent samme situation, de forhaler og skifter kontaktperson igen og igen, så man skal begynde forfra med at forklare hele historien.
Har ikke taget juridisk hjælp endnu, men det er klogt af jer, og jeg må nok gøre det samme, måske virker det bedre?!
Hold os gerne opdaterede om, hvordan det er gået for jer, jeg gør det samme.
Har ikke taget juridisk hjælp endnu, men det er klogt af jer, og jeg må nok gøre det samme, måske virker det bedre?!
Hold os gerne opdaterede om, hvordan det er gået for jer, jeg gør det samme.
At skaffe advokat har ikke hjulpet, men vi har som sagt besluttet os for at føre dette til retten, hvis det kræves. Og det ser desværre ud til at kræves.MatsGyver sagde:
Vi er i omtrent samme situation, de forsinker og skifter kontaktperson igen og igen, så man skal begynde forfra med at fortælle hele historien.
Har ikke taget juridisk hjælp endnu, men det er klogt af jer, og jeg bliver nok nødt til at gøre det samme, måske bider det bedre?!
Hold os gerne opdateret om, hvordan det er gået for jer, jeg gør det samme
Det syge er, at det eneste vi beder om, er et nyt ens gulv lagt ind, hverken mere eller mindre.
Helt vanvittigt hvordan de vælger at håndtere deres reklamationer! Aldrig mere et Pergogulv kan jeg love.
Klik her for at svare