Betonsoklen følger den røde streg. Man har altså blot presset isolering ind under tærsklen uden at beskytte mod væde og fugt.

Hvad er den letteste måde at afhjælpe dette på? Støbe op i samme niveau som resten af betonsoklen, eller kan man sætte en slags plade eller lignende? Har fibercementplader, måske er det nok at lægge en plade, der dækker isoleringen under tærsklen?

Tærsklen er 30 mm over jorden.
 
  • Dør med glasrude og slidt træramme. Rød markering viser betonsokkelhøjde. Isolering under dørtrinnet eksponeret. Orangeligt værktøj i forgrunden.
Findes der indgangstag?
Kan man få en tagrende der?
Beskyt drevet i underkanten med bundliste og blød fuge.
 
MrJay
Sæt blød fugemasse, typ Sealflex 522 i åbningen af sprækken med drev bagved. Så kan vand ikke trænge ind.
 
T Tjrex sagde:
Findes der indgangstag?
Kan man få en tagrende der?
Beskyt tætningslisten nederst med bunden liste og blød fugemasse.
Nej, depotdør på økonomiafsnittet. Kun tagudhænget fra garagen.
MrJay MrJay sagde:
Sæt blød fugemasse, som Sealflex 522, i åbningen af sprækken med tætningsliste bagved den. Så kan vandet ikke trænge ind.
Du mener, at jeg skal tætte om med ny isolering og derefter forsegle med fugemassen?

Problemet som jeg har bemærket er, at fliserne udenfor er på samme niveau, og når det regner ordentligt, er det løbet over renden og mod dørtærsklen.
 
MrJay
N Niklaspe sagde:
Du tænker, at jeg skal dreve om med ny isolering og så tætne med fugemassen?
Tætne kun foran drevet i tærskelåbningen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.