Vi bygger et løsvirkeshus og har nu tapet plasten sammen, så det skal være helt tæt. Vi har brugt Parocs tape (rød/hvid), og den skal være aldersbestandig. Vi har tapet over 1 kilometer tape i huset og tændt varmen. En dag efter vi har tændt varmen, ser vi, at tapen flere steder slipper og glider på plasten.

Er der nogen andre, der har problemer med tape, som ikke hæfter ordentligt på plasten?

hvilken plast har I anvendt?

Parocs plast 012 ifølge deres anbefalinger.

Jeg har kørt med etabs grønne tape, og den er helt håbløs at få af, hvis man taper forkert!
Var der ikke en masse byggestøv på plastikken, da I tapedede?
Etabs tape skulle eftertrykkes for bedste resultat stod der.

Ok, godt. Så er de kompilatilbe systemer. Så er det næste spørgsmål HVOR varmt det er indvendigt?

S
tag dette med paroc. nogen garanti burde findes

Vi har ca 30 grader indendørs for at tørre huset ud. Tapen skal kunne klare op til ca 80 grader.

Ikke byggestøv på plasten. 012 er ikke statisk, så den tiltrækker ikke støv.

S
Rosenbyggare sagde:
Vi har ca 30 grader indendørs for at tørre huset ud. Tejpen skal klare op til ca 80 grader.

Ikke byggestøv på plasten. 012 er ikke statisk, så den tiltrækker ikke støv.
kommet støv/skrald på tejpen f.eks

Hmmm, plejer at være enorm vedhæftning, hvis materialerne er rene, og man "presser" tapen ved montering. 30 c skal jo være ok, som du siger.
Lyder som tid til reklamation, hvis monteringen er korrekt.

Da vi satte tape, trak vi beskyttelsesplastikken af samtidig med, at vi satte tapen på. Altså en person trækker beskyttelsesplastikken af, og den anden presser tapen fast. Det er helt umuligt at fjerne beskyttelsesplastikken på forhånd, da den er meget klistret og sidder fast på fingrene, hvilket gør det let for tapen at sidde forkert, når vi forsøger at tape hele væggesider uden afbrydelser i tapen.

Vi har ikke gjort noget forkert, så vidt vi kan se, men vi undrer os over, om andre har oplevet problemer med tapen?

S
Rosenbyggare sagde:
Når vi tape så fjernede vi beskyttelsesfolien samtidig som vi tape. Altså en fjerner beskyttelsesfolien og den anden trykker tapen fast. Helt umuligt at fjerne beskyttelsesfolien på forhånd da den er meget klistret og sidder fast på fingrene og tapen let sætter sig forkert når vi forsøger at tape hele væggesider uden afbrydelse i tapen.

Vi har ikke gjort noget forkert, hvad vi kan se, men undrer os om nogen andre har oplevet problemer med tapen?
mærkeligt. men sagt garanti sag? tjekket med din byggemarked eller kontaktet paroc?

Tak! Vi har nu fået kontakt med Paroc og reklameret tapen.

S
Rosenbyggare sagde:
Tak! Vi har nu fået kontakt med Paroc og reklameret over tapen.
Hvor meget arbejde bliver det med at få tapen ned, vil plastikken holde? Dette kan jo blive et forbandet tørt arbejde.

Når jeg tape tæt i krybekælderen, brugte jeg først den billige Etab byggfolietape (blå). Efter et par dage, når det begyndte at blive lidt fugtigt, begyndte tapen at slippe præcis overalt.

Så jeg måtte starte forfra med den dyrere Etab flexibel byggfolietape (grøn), hvilket var en succes. Tapen hæfter også på beton mv.

Hvis jeg husker rigtigt, har jeg læst, at T-Flex plejer at blive anbefalet, hvilket også er en grøn fleksibel tape, der hæfter rigtig godt.

Ved så store mængder som du har brug for, er der nok andre steder at få fat på.

Senest redigeret:
Jeg har brugt Tesa's tape, og den ville ikke falde af selv hvis huset kollapsede.

Jeg lavede den fejl at tape et lagen op som midlertidigt gardin til et vindue, og der fulgte maling og lidt puds med fra væggen, og det var helt umuligt at få tapen af lagnet.

Kan jo også være noget galt med plasten, for meget olie eller noget...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.