Hej!

Bør jeg lægge Primer, inden jeg lægger en tyk plastfolie på mit kældergulv?
Tanken er derefter at lægge gulvet direkte på plastfolien.

Betonen er tidligere og stadig angrebet af en vis Lugt, da den tidligere gulvkonstruktion forårsagede mikrobiologisk vækst.

Betonen er slebet og sprøjtet med Ordox, men lugten består, mere end et år senere...

Jeg tør ikke lægge Platon, for jeg mistænker, at lugten måske ikke forsvinder helt med et ventileret gulv, så tanken er først at prøve med plastfolie...

Tips modtages gerne, er det fornuftigt at lægge Primer under plasten?

Havde ikke anbefalet at lægge plastfolie.
Er gulvet isoleret nedenunder?
Uden at vide så meget om forudsætningerne, ville jeg have anbefalet ventileret gulv.
Lægger du plastfolie, er der risiko for, at fugten fra jorden bliver under plastfolien, og der dannes vand der.
Lægger du ventileret gulv, bliver det det samme, men du ventilerer væk fugt og lugt.
Så ifølge mig ville jeg have lagt platonmatte og ventileret gulvet.

Jeg ved ikke, om gulvet er isoleret nedenunder, kælderen er støbt i 1970.
Helst vil jeg lægge platon, men spørgsmålet er, om den lugt, der findes i dag, vil sive ud.

Jeg indser godt, at der egentlig kun er én måde at finde ud af det på. Men primeren fjerner måske lidt gammel kontamineret lugt fra betonen.

Man behøver jo ikke have trægulv. Der findes flotte ventilerede nålefiltmåtter du kan lægge direkte på betonen, så trænger eventuel fugt op gennem måtten. Flot og desuden bliver gulvet ikke så koldt.

Tak for tipset, så at Bauhause havde nålefilttæpper. Er de behagelige at gå på?

freddy10 sagde:
Tak for tippet, så at Bauhause havde nålefiltsmåtter. Er de behagelige at gå på?
Det varierer vel fra måtte til måtte, men jeg synes generelt, at de er behagelige. Lidt stride måske, men ikke noget jeg lægger mærke til.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.