8,120 læst ·
23 svar
8k læst
23 svar
Polere betonplade med revner?
Vi har støbt pladen til vores hus for et stykke tid siden. Tanken var, at vi skulle have poleret beton i hele huset. Men lige efter støbningen var hele pladen fuld af revner.
Nu er det store spørgsmål, hvordan resultatet kommer til at se ud efter polering? Vil revnerne stadig være lige så synlige?
Nu er det store spørgsmål, hvordan resultatet kommer til at se ud efter polering? Vil revnerne stadig være lige så synlige?
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 327 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,327 indlæg
Anbefaler at du kontakter leverantørerne, der udfører disse opgaver, de er bedst til at vurdere dit gulv og forudsætningerne. Men jeg gætter på, at revnerne ikke er synlige efter poleringen ... men bemærk at der er et antal varianter på at "polere betongulv"
De som skal polere gulvet var og kiggede næsten straks efter støbning. Han sagde, at der var rigtig mange revner. De har aldrig poleret, når det har set sådan ud før. Vi skulle lave en prøve på et hjørne først. Men nu har vi stoppet det og kontaktet firmaet, der stod for støbningen.
Det, der generer mig mest, er egentlig, at vi har været meget tydelige med, at pladen skal blive så god som muligt ved støbning. Alligevel ser den ud som et spindelvæv. Hvad jeg kan læse mig til, så burde de have dækket pladen til med det samme.
Det, der generer mig mest, er egentlig, at vi har været meget tydelige med, at pladen skal blive så god som muligt ved støbning. Alligevel ser den ud som et spindelvæv. Hvad jeg kan læse mig til, så burde de have dækket pladen til med det samme.
Det med revner i plade/bjælkelag kan man ikke undgå ved almindelig støbning, det er når vandet går ud, at revnerne kommer. At dække over er for at forhindre fordampningen, når betonen hærder, bliver den varm. Betonen skal vacuumsuges, så meget vand som muligt går ud, samt meget armering.M MPinje sagde:
Altvidende
· Västra Götaland
· 11 963 indlæg
Man plejer at bruge softcut, hvis det skal blive en jævn overflade. Man saver linjer i betonen, og revnerne kommer så dér i stedet for tilfældigt. Mange gør ikke dette, så egentlig ville jeg vælge, at fx slyngfirmaet som laver fx HTC superfloor slibningen også støber pladen.
Revnerne vil kunne ses, enten accepterer I det, eller også må man skifte metode, fx flydespartle og efterbehandle det.
Revnerne vil kunne ses, enten accepterer I det, eller også må man skifte metode, fx flydespartle og efterbehandle det.
Selvfølgelig bliver det sprækker. Men der er forskellige årsager til forskellige typer af sprækker. Dette er plastiske svindrevner, som opstod straks, da de var færdige. De måtte sidde og vente nogle timer inden efterarbejdet begyndte, fordi deres maskiner var forsinkede. Jeg er næsten sikker på, at det nåede at tørre for hurtigt dér. Det blæste en del.J jonaserik sagde:Det med sprickor i platte/bjælkelag går ikke at komme udenom ved almindelig støbning, det er når vand går ud som sprækkerne kommer, at lægge over er for at forhindre fordampningen når betonen hærder så bliver den varm, Betonen skal vacuumssuges for at så meget vand som muligt går ud, samt meget armering
Altvidende
· Västra Götaland
· 11 963 indlæg
Åh, det var meget
Det er sikkert en plade med dobbelarmering får man håbe, men det måske ikke har været forkert med dobbelte måtter både i underkant/overkantsarmeringen det ser også ud til at være for meget vand og så bliver det let sprækker