Har en gammel skorsten som i kælderen har haft tilslutninger for fyr og brændeovn i vaskerummet blandt andet.

Min tanke er om det er muligt at tage sten ud og bygge indsatsen direkte i skorstenen uden risiko? Nogen der har erfaring?

Kan forestille mig, at det ikke er godt at forsøge at demontere en halv skorstensbund. Hele skorstenen hviler på den nedre del, og det er tungt. At fjerne en del af den bærende del er ikke godt. Det bliver nok en omgang med skorstensfejeren, for at få information om mulighederne i dit tilfælde. Måske bedre at have en fritstående kamin med rør ind i skorstenen.

• Synes
Claes Sörmland og 1 anden
  • Laddar…
J jonaserik sagde:
Kan forestille mig, at det ikke er godt at forsøge at demontere en halv skorstensbund. Hele skorstenen hviler på den nederste del, og det er tungt. At pille en del af den bærende del ud er ikke godt. Nok en god idé at tale med skorstensfejeren for at få information om muligheden i dit tilfælde. Måske bedre at have en fritstående kamin med rør ind i skorstenen.
Ja. Det har du nok ret i

Hvis der er plads til en fritstående kamin, er det en meget bedre løsning. Meget mindre arbejde, bedre varmeafgivelse, samlet set enklere. Lidt risikabelt at lave et så stort indgreb i bunden af en skorsten.

• Synes
Fotografen og 1 anden
  • Laddar…
N Nissegandhi sagde:
Hvis der er plads til en fritstående kamin, er det en meget bedre løsning. Meget mindre arbejde, bedre varmeafgivelse totalt set enklere. Lidt risikabelt at lave et så stort indgreb i bunden på en skorsten.
🙏. Så gør vi det. Der er plads. Tak

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.