Monterer lige nu et vægmonteret drivhus mod et carportskur, problemet er dog, at stolper + langsgående væggeskinne har forborede huller, og jeg kan således ikke skrue direkte i reglarne. Træpanelet er kun 22 mm, hvilket føles for spinkelt til at fastgøre hele konstruktionen i. Findes der muligvis en plugg beregnet til træmateriale, som giver bedre fastgørelse?
Jeg er i gang med at montere et væghængt drivhus mod et carportskur, men problemet er, at stolperne + de langsgående vægskinner har forborede huller, og jeg kan således ikke skrue dem direkte i lægterne. Træpanelet er kun 22 mm, hvilket føles for svagt til at fastgøre hele konstruktionen i. Findes der måske en plug beregnet til træmateriale, som giver bedre fastgørelse?
[billede]
Er det virkelig væghængt og ikke bare vægmonteret? Så virker det med de forborede huller.
Ellers bor nye, tilpasset efter lægterne.
Med god skruv så burde 22mm panel være fuldt tilstrækkeligt. Hvis det da ikke handler om to huller eller noget bare da........For vægten i sig hviler vel på jorden går jeg ud fra?
Med gode skruer burde 22mm panel være fuldt tilstrækkeligt. Medmindre det kun handler om to huller eller sådan noget… For vægten i sig selv hviler vel på jorden, antager jeg?
Ja præcis, vægten ligger på jorden, og derudover er konstruktionen forseglet i støbte fundamenter på de to ydre hjørner, så det burde allerede være stabilt nok der. Jeg gætter på, at jeg muligvis har fået noget med, som ikke er "rigtig" træskrue dog. De er godt nok gevindet hele vejen op til hovedet, men et par af dem drejer bare rundt og bider ikke ordentligt på selve stolperne/skinserne.
Jeg tænkte mest på tilsigtede montageskruv som man nogle gange bruger i stedet for franskskruv. Er lidt højere spiral på dem så de graver sig ind godt i træet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.