Hej!

Vi har lige fået glaseret altanen, men desværre fik vi ikke lov til at glaseret det hele pga. problemer med byggetilladelsen. Dette resulterer i en åbning på 700x1600 (bxh), som jeg tænkte at fixe med en plexiglas, som man nemt kan fjerne eller sætte på igen, når det regner eller begynder at blive koldt igen.

Tykkelsen på de rigtige glas er 7 mm, så jeg tænkte at købe plexiglas i samme tykkelse.

Synes I, dette lyder som en god idé?

Hvis du skal bore i "glaset", køb lexan.

Hej!

Det skal ikke bores, så jeg tænkte på at købe u-lister til at sætte på hver længde for stabilitet.

Når man ser nærmere på det, findes der jo plexiglas, akryl eller polykarbonat. Hvilket er bedst? Bor ret højt oppe, så glasset skal tåle vind, varme og kulde godt.

7mm er tykt... For håndterbart ville jeg nok gå ned i tykkelse.

H hapazard sagde:
7mm er tykt... For håndterbart ville jeg nok gå ned i tykkelse.
Hvorfor 7 mm skyldes at de andre glas har den tykkelse. Prio fra min side er at glasset på en eller anden måde falder ned fra balkonen. Hvilken tykkelse tror du ville fungere bedre men samtidig være sikker?

N
Jeg tror ikke, du finder 7 mm. 6 eller 8 er de almindelige tykkelser. Er du sikker på, at glassene er 7 mm? Har aldrig hørt om 7 mm glas. Er det 3+3 lamineret, så bliver det vel i og for sig ret tæt på 7 mm.

6 mm vil fungere godt og være stabilt. Polykarbonat er bedst, det holder næsten hvad som helst. Akrylglas fungerer og er ret holdbart. Det er det, som normalt set kaldes for plexi. Plexi er en producent af akrylglas. Du behøver et stykke, der har UV-beskyttelse og ridsebeskyttelse.

Undskyld mig, glassene er 8 mm tykke! Tak, jeg tager et kig på 6 mm også.

D David1996 sagde:
Hej!

Det skal ikke bores uden jeg tænkte på at købe u-lister til at sætte på hver længde for stabilitet.

Når man kigger videre, er der jo plexiglas, akryl eller polykarbonat. Hvilket er bedst? Bor ret højt oppe, så glasset skal tåle vind, varme og kulde godt
Plexiglas er et varemærke fra Röhm for PMMA, dvs akryl. Lexan eller Makrolon er varemærker for polykarbonat. Findes også flere.
Polykarbonat er slagsegt, men noget ridsefølsomt. Akryl er mere sprød, men har en hårdere overflade og tåler UV-lys bedre. Men der findes UV-stabile polykarbonatkvaliteter. Anbefales akryl.

D David1996 sagde:
Hej!

Vi har lige glaseret altanen, men desværre fik vi ikke lov til at glaseret det hele på grund af problemer med byggetilladelsen. Dette resulterer i en åbning på 700x1600 (bxh), som jeg tænkte at fixe med en plexiglasplade, der nemt kan fjernes eller sættes på igen, når det regner eller bliver koldt igen.

Tykkelsen på de rigtige glas er 7mm, så jeg planer at købe plexiglas i samme tykkelse.

Synes I, at dette lyder som en god idé?
Aj så ærgerligt... Ring og tjek med Plexigruppen (https://plexigruppen.se), har selv bestilt fra dem tidligere, så får du hjælp fra dem, der kender plexiglas. Det er i øvrigt ferietid lige nu, men ellers prøv plexishoppen.se (https://plexishoppen.se/pages/plexiglas). Håber det løser sig!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.