Hej.
Jeg er ved at bygge garage og stald i samme bygning. Det samlede areal er 164 kvm.
Lige nu arbejder jeg på det sidste lag isolering i garageafdelingen, men jeg har ventet med væggen, som deler garage og stald.
Ydervægge er i form af panel, vindpap, stående 170 isolering, PLAST, liggende 45 isolering, OSB og afslutter med gips.
Men jeg har fået mange idéer til, hvordan mellem-væggen skal beklædes, planen er 95 + 45 isolering der, men hvor skal plasten placeres, skal den overhovedet med? Garagen vil være opvarmet, stalden isoleret men ikke opvarmet. Mekanisk udsugning i stalden.
Ønsker tips

Mvh Johan

Plasten skal altid være på den varme side af konstruktionen. Max 1/3 ind set fra indersiden

Matti_75 Matti_75 sagde:
Plasten skal altid være på den varme side af konstruktionen. Max 1/3 ind set fra indersiden
Ok, tak for svar. Hvis man nu går ud fra den beregning med 1/3 ind, jeg har forberedt spær til beboelse/opbevaring ovenpå garage og stald. Hvor skal jeg placere evt. plast i staldtaget da overetagen vil blive opvarmet i fremtiden, bør vel have en form for dug/plast før lægter og plader? (Bjælkelag er tænkt at blive skumisoleret)

Du kan have vindduk på den kolde side og plastik oppe på gulvbjælkerne

• Synes
Stenis_
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Du kan have vindduk på den kolde side og plast oppe på gulvåsarne
Stort tak!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.